23 augusti 2012

Tell About Paris !

Okeey, Så det var länge sedan jag skrev något.
Sen jag kommit hem har jag skaffat egen lägenhet. Jag bor nu i Södertälje i en liten etta ganska centralt. Jag jobbar heltid på Limerick Restaurang och Pub.

Nu har jag oxå äntligen skaffat wireless i lägenheten så internet på nu igång !
Det betyder då att jag får ta tag i bloggen.

Mellan den 2-7 Augusti tog jag mamma till Paris. Efter hur hon har stöttat mig medans jag varit borta förtjänar hon semester. Då åkte vi och hälsade på min vän Dina i Frankrike.
Det var en härlig semester och värt varenda peng.

Sharon, Dina och Jag på Café
Paris är helt annorlunda. Jag skulle aldrig tänka mig att bo där. Hyran är hög och folk kör som galningar. Folk har kaffe efter jobbet och inte öl. 
Det är en vacker stad. Vi gick i timmar runt och tog kort på allt. 
Vi såg Triumfbågen, Eiffeltornet, Notre Dame, Louvren, Moulin Rouge och spenderade en hel söndag på Versailles. Helt otroligt att se dessa saker med egna ögon ! 

Triumfbågen !

Mona Lisa bakom mig :) 
Louvren ! 
Eiffeltornet !  
Vi såg oxå Notre Dame
Sen var vi även på Versailles :) 

Vi hade en trevlig semester men jag kände mig mer sliten efter kommit hem. 
Sedan var det tillbaka till jobbet.  

Nu ska jag försöka fortsätta blogga så mkt jag kan - och försöka komma på roliga saker att säga oxå ! Hahaha :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar