10 juli 2009

The Hangover

Idag hade jag och alex planer på att käka på den nyöppnade grekiska kolgrillen i trosa. 
Men fem minuter innan ringde några filurer och frågade om vi skulle hänga med på bio. 
Oj , då blev det stressigt att käka,. vi åkte då snabbt till trosa och för faan va folk.
 Det var fullbokat och nu var vi tvungna att ändra våra planer snabbt.

 Vad skulle vi käka nu? Vi får käka i Tälje då, innan vi hoppar på tåget till Sthlm. Jaa., - joo som vanligt om vi ska träffa "vad dom än heter" i stklm så måste vi åka dit hela tiden.
 Börjar bli trött på det för att det är skiit dyrt - jag har ju faan inget SL - kort som dem andra. Jag har fått säga det HELA dagen, "Jag har inget SL -kort !! " - "Aah, just det, det har du inte." - åååååh., trött på det., 
Men jaa., tillbaka till "resan", vi käkade då i tälje då jaaaa ., vi käkade på det mest romantiska stället som finns ., McDonald´s.  
Yeeah , jag vet xD 

Men jaa, vi skyndade oss in och då skulle vi på Saga biografen., haha ..  . neeej. Inte dit nå mer. Jag håller mig till Heron. Där finns det åtminstonde mer än 3 TOALETTER
Anyway ., efter köpt popcornen och läsken så var det dax för filmen. och vilken ska vi se om inte . . .  THE HANGOVER ! xD

Fööör faaaan va jag var förlorad i filmen. Jag hade ingen aning om vad som skulle hända. Det var helt oförutsägbar och det känns så skönt att se på en sådan film och inte veta hur den kommer att sluta. Sen hela Storyn., den är unik. Man har sett den typiska kärleks historian flera gånger om men en Las Vegas historia har men inte sett mkt av., det är "The Hangover" och "What Happens In Vegas" än så länge. Hoppas inte Las Vegas blir uttjatat nu oxå xD 

4 killar som drar till Las Vegas för Doug´s Svensexa. ( Det säger ju nästan allt )  Festen börjar på taket av Caesars Palace hotell där de tar en varsin shot - med innehåll av "Roofie" -våldtäktsdrogen. 
De vaknar dagen efter och minns inget av kvällen innan. 
Filmens handling är då att ta reda på vad som hände. Vart tog Doug vägen ? Varför är det en tiger i badrummet ? Och hur faan ska de hinna till bröllopet ?

Det var en jätte rolig film att se. Jag kommer definitivt att köpa den när den kommer ut på DVD. Alla måste se denna film för den är verkligen speciell och underhållande. 
Den har ju nästan allt., Ett bröllop, en galen svensexa, drogor och sex med rock ´n roll. Den har strippor, sjukhusbesök, snodd polisbil, Mike Tyson, en kinesisk kille med kaxig attityd, elpistoler, förvirringar, skratt och gråt. 
Vi har oxå i karaktärer
PHIL -Den har den snygge läraren som är trött på familjelivet (Bradley Cooper),
STU - Tandläkaren som är en riktig toffel för sin flickvän som ljuger för henne om vart de ska (Ed Helms),
ALAN -Den riktigt läskiga och sjuk skumma killen som ger äckel-rysningar (Zach Galifianakis),
 och självklart har vi den killen som ska gifta sig, DOUG - Den snygga och perfekta killen som man själv skulle vilja gifta sig med (Justin Bartha)

Jag skulle ge den 5 av 5. Den var ju bara SÅ bra xD 
Och jag har hört att det kommer en "The Hangover 2"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar