4 juli 2009

Två veckors Semester

Jaa, Idag kom jag hem efter 2 veckor på sommar stugan i Häggsjö.
Vi - ( Bror, Ewe och Jag ) åkte lördagen - midsommardagen upp, tyvärr var jag inte "körkunnig" så jag sov hela vägen. Som var väldigt skönt efter som vi åkte 6 på morgonen xD haha ! 
Vi kom dit strax efter 12 och denna gång fick vi ingen tequilla - det fick vi förra året när vi kom . haha . 
Men bror bestämde sig för att fisk dir. Ca 30 min senare ser man honom komma med en gädda på 2.6 kilo. Han drog upp den från bryggan. Seriöst xD Sen säger han att han ska ta upp en till för att slippa rensa en gädda och sen en till, ist resar han 2 på en gång. Aaaah, jooo, visst tänkte alla. Det tog  en kvart så hade han en ny gädda på krogen. Denna var bara 1 kilo, men det blev kvällens mat xD

Det var bara sooool hela tiden , och varmare för varje dag. Visst det var ju såååååååååå himla skönt, men efter ett par dagar blev man trött på att svettas som en gris och mygg bett på benen -- jag sov i vardagsrummet på en bäddsoffa och fy faan ,sov med en massa jävla mygg -- . Härliga bastu timmar och kalldopps bad i sjön - Näck oxå, självklart åker ett par båtar förbi då ewe och jag fått upp modet att hoppa i med fiskarna xD

På onsdagen åkte vi upp till SKULEBERGET,
 vid Höga Kusten. Ungefär 249 meter högt om jag inte har fel. Jag trodde vi skulle ta linbana upp och ville ha med mig kameran. Då tog jag på mig ett par jeans för fickorna och ett par flipflops för att annars får jag riktigt fotsvett xD - det fick jag iaf xD hahaha ! 
Men neeeeej. vi ska upp för berget. dt var 400 meter upp till grottan och sedan ytligare 400 meter till toppen. Visst, det låter inte så jävla långt heller. Men det var ju inte platt mark man gick på. Man klättrade upp för stenar och berg, sen blev det så brant att man hade lagt till stegrar och trappor för att man skulle kunna komma upp. 
Halv väga upp får jag spratt. Jag hade sagt till Jörgen kvällen innan att jag hade höjd skräck, men när jag klättrade så tänkte jag inte på det. Det var lugnt och allt gick väl bra - klättrade barfota för att jag tappade flipflopsen hela tiden.
Men det var inte förrän vi kom till gruvan som jag blev lite väl nervös. Gruvan av berget låg precis där det var som brantast. Jag sa att det är lite läskigt men då min store bror till geni säger : "Asså, det är ju faan läskigt. Till och med jag tycker att det är läskigt. KOLLA HUR BRANT DET ÄR ! Kolla!" 
Där fick jag spader. Jag började typ gråta och benen kändes som spagetti.
 Och om man börjat så är det svårt att sluta. Jag var skakis i 2 dagar efter det.
Bror gick efter mig för att se till att jag inte ramlar för
 skräck. Det var lite jobbigt,. eller lite, det var VÄLDIGT jobbigt dom sista metrarna. 
Efter ett par jobbiga minuters av klättrande så ser jag flaggan på toppen av berget. ÄNTLIGEN tänkte jag !!

Men det var fortfarande 100 meter UPP., typ rakt upp xD 
Sen tänkte jag faan inte klättra ner igen så jag
 tog linbanan ner xD hihi. 
Veckan efter åkte vi till ULVÖN, den fina ön långt ut från Höga Kusten.
 Turist ort som man kunde gå över efter på en timme. Det var lite kul att se, men där bort folk året om. Fyy faan va tråkigt det måste vara xD ute på en Ö där det är bara fint väder i 3 månader xD haha. 

Men vi gick upp för berget där oxå för att se utsikten från toppen. Om det är klar fint väder så kan man se Finland. Men idag var det mulet, tråkigt nog xD Iaf, det var lite roligt att gå runt på Ulvön. Inte för att jag skulle kunna tänka mig att bo där, men fint var det, xD Sen gick vi förbi en liten rolig grej. En Wheather Stone.  Asrolig !! hahahhahahahaha xD 
Menmen , jaaa, . sista veckan försvann lika snabbt som katterna brukar göra när man tar fram dammsugaren. 

Vi åkte senare hem en dag tidigare än vad som var planerat och jag fick överraska Alex xD hahahah , vilken chock han fick xD

Men det är skönt som fan att vara hemma igen. Är det några där ute som vill hitta på nåt så ring mig =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar