26 augusti 2009

Längtan Bortåt

Jag känner att jag verkligen skulle behöva komma bort. Det behövs inte vara semester utomlands utan kanske bara några mil hemifrån. Så jag kan få en ursäkt att slippa göra saker jag inte vill. Bara jag inte måste verkligen gräva en grop att gömma mig i. 

Jag har hamnat in en svacka efter att ha träffat vänner hela helgen/veckan och varit med många barn på dagis, känner jag att jag vill vara i lugn och ro. Ladda mina batterier och göra saker jag inte gjort på länge. Som t.ex, baka muffis eller brodera eller kanske till och med läsa ut en ny pocket. Jag har en hel lista på tavlor jag ska måla., men tappat ambitionen att ta upp penseln. 

När jag tänker mig själv dra ut på krogen ser jag mig själv sitta ensam vid bardisken och dricka ett glas vin, och fyy härligt det är. Jag är inte med andra människor som bara skriker ut "SUPA! SUPA!" hela tiden och blir inte heller raggad av en massa fula människor. Jag tänker bara på mig själv och på hur skön ensamheten känns. 

Nu är det ju skönt att det regnar så jag har en ursäkt att stanna inne och bittra för mig själv. För varje gång jag hör hans namn vill jag bädda mig ner i sängen och slå på en riktigt lång film, bara för mig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar