20 januari 2011

On The Roaster

Jaaa,. nu är jag äntligen hemma.
Och väldigt trött.

Jag gick idag till min prövo grej på MoonDyne Joes och utan att veta om det blir intervjuad av Bar Managern. Gick väl ganska så ... vet inte. Sådär ?
Han kollar igenom min application och pratar om RSA och ställer frågor om det.

Slumpvis säger han - "Give me 3 full-strength beers"
"Öööh,. Swan Draught, Carlton Draght and Ted´s"- i en snabb och knäpp röst.
"Okey, give me 2 mid-strenght beers"
"Huuuum, XXXX, and Hanhs Super Dry maybe or we got Carlton Mid"
"You could have said Hanhs Super Dry 3.5"
"Yeah I could have" (no I couldn´t, never heard of it before)

Sen fick jag gå till baren och träffa Sally - som jag pratade med på telefon. Ja, hon "visade" mig baren och visade att jag redan är på schemat för nästa helg. Oj, tänkte jag, hoppsan. Jag är redan på schemat? Ha., va roligt. Va faan va hela intervjun för?
Jag jobbar nästa helg, fredag och lördag kväll...och så jobbar jag denna lördag kväll.

Där har vi det - nanny by day, bartender by night.

Sedan råkade jag ta fel buss hem, så jag kom hem en timme senare. Trött värre.
Iaf, om jag får lön denna vecka - vilket jag inte tror, så ska nya jobbar kläder köpas. Jag som hoppades på att köpa nya underkläder, hittade behåar i MIN STORLEK som var urläckra.

Japp, imorn är det fredag och jag ska faaan ut på krogen!
Nu sängen - som jag har döpt til Zach ,thihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar