22 januari 2011

A VERY Long Friday

Yeees.,

Fredagen jobbade jag,.. som nanny så att säga.
Jag satt framför tv medans Sylv sov och Rach var på middag. Sedan kom hon hem runt 21.,
Jag fann mig själv framför tv och sydde på en ledig fredag kväll. Wooota ?
Neeej fan, det var snabbt sminking och klädbyte och hoppas på nästa buss in till stan.

Hade trevlig, kollade in ett roligt band på Rosies. Dem spelade Abbas "Waterloo" och jag började nästan kissa på mig. Killen som sjöng tog på sig en blond peruk på sig - vara Angeta Sjögren. HAHAH ! Du skulle aldrig spela det på en rock/irlänsk pub hemma i Sverige.

Sedan så älskar jag dem "Street Bands" du se på stan när du går. Faan, det var ett par killar som var hur bra som helst.


Träffade en cool snubbe och vi drog in på en ny nattclub i stan. Som tydligen var ett fängelse mitt i underjorden i gamla tiden. Läckert var det.

Plötsliget ringer Rach kl.3 på morgonen. Bara att hon ringer så sent/tidigt ger mig panik. Hon hade blivit plötsligt sjuk och behövde åka in till sjukhuset, så jag måste snabbt komma hem och se till Sylv.
Snabbt var det i en taxi hem och hennes pappa körde henne till akuten. Sylv vaknade upp kl.5 och vi hade frukost och flaska. Sedan gick hon ner för en sova kl.7, fick jag lite vila där emellen.
Men jaaa,. man är ju verkligen inte 18 längre där man kunde dra direkt från krogen till jobbet på morgonen. Kl.9 kom en av Rach vänner och plockade upp Sylv, så jag fick sova. Just där nådde jag min 24 timmars gräns. Kaffe och redbull gick igenom blodet på mig och faaaan,. känns nu som man tagit LSD hela natten.

Rach kom hem efter 10, med lite smärtstillande och massa annat. Mår bättre men inte frisk. Hon ska in igen på måndag.
Läskigt var det hela.

Jag fick lite sömn och nu är jag på väg till jobbet på Moondyne Joe. Ska bli en härlig kväll,.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar