7 september 2012

Sliten liten Gris

Äntligen hemma efter ännu ett arbetspass. Och känner mig så otroligt sliten.
Man får ju skylla sig själv när man börjar dagen med att slappa i sängen ett par timmar till och skita i allt man skulle göra.

Jag måste plugga - men denna kurs var inte lika rolig som jag hoppades på. Det blir bättre. Haha.

Jag saknar solen och sommar vädret. Ikväll började jag fundera på att införskaffa en vinter jacka. Eftersom jag inte använt en i 3 år så kommer det lite av en överraskning. Det är faktiskt kallt i Sverige. Inte för att det är nu jag insett detta faktum utan det är nu man börjar bli medveten om att sommaren är över.

Jag saknar mitt gamla liv när man bor utan oro och irländarna på jobbet kommer som en konstant påminnelse över hur trevliga människor man har omkring sig. Med mitt arbete så är det sällan jag hinner hänga med vänner.

Denna vecka har jag varit väldigt social och jag har väldigt härliga vänner. Det är bara inte samma sak.

Jag ser fram emot att vintern kommer. Bara för att se snön igen. Den vackra vita snöflingorna som får en att gosa ner i soffan och hålla en varm. Bara att det är tråkigt att vara själv framför tv och ingen att värma sig vid.
Detta är som längst jag inte haft någon bredvid mig i sängen och jag tror nog det är vad jag saknar när jag kommer hem till mig ensamma lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar