13 juni 2009

Black Sheep


För 4 dagar sen köpte jag och Alex nya filmer. Vi hittade en låda med gamla Hyr-DVD filmer som var på rea. 3 för 99 , bra pris för filmer som kom ut förra året xD Tycker jag iaf , sen vet jag inte hur ni resonerar. 
Vi köpte : God Luck Chuck , Number 23 , 30 Days of Nights , Rouge , 88 Minutes och Black Sheep. 

Igår slog vi på Black Sheep och vilken sjukt äcklig men samtidigt rolig film ! 
Black Sheep är en thriller eller om du vill , skräckis. Den handlar om en får-farm där får-DNA blir manipulerat. Ett litet föl som är genetiskt skapat är sjuk och har törsten för blod. Självklart sprids detta till alla får och även till en skum djuraktivist som faktiskt förvandlas till ett får.  

Det påminner mig om ett skämt jag hade med Matte i typ 6:an , - "mördar får kommer och jagar oss XD " 

Filmen har lite halvt stereotypiska karaktärer, - hjälten , kvinnan , den onde och den skumma birollen med i nya och unika skepnader xD asså hjälten har en fobi för får , kvinnan är lite väl udda, den onde är oförutsigbar och den skumma birollen är bara en man som man irriterar sig på. 
Vid otäcka scener som då de vill äta och suga blod får man se allt. De bara sprutar blod från halsådrorna från människor och djur. De är ju bara lite för rysligt ibland. 

Om man kollar på skådespeleriet och manus så är den väldigt bra -  ljus, ljud och kameravinklar är något perfekt. 
För filmen skulle jag ge 3 av 5. Den är lite medelmåttig film,. . 
Men jag skulle faktiskt rekommendera den för en filmkväll med bara vänner - inte familj. 

Nu har jag fått nog av får XD HAHA xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar