14 juni 2009

Trosa Marknad och Film

Idag vaknade jag och Alex upp lite sega, klockan var redan 10 när jag öppnade mina ögon,.
Sååå jävla trött efter veckan som har gått men jag har ju ändå inte gjort nånting xD HAHA
Men jaa, idag är det ju trosa marknad och egentligen borde man åka dit runt 10-11, tycker jag . Nu kom vi dit inte förrän 13 xD hahaha. 
Parkeringen vid marknaden kostar 40 :- , tror du jag betala det eller ?? 
tsss, NEEJ, knappats , jag parkerade vid Trossen och så gick vi 2 in =) Det var faktiskt trevlig, regnade inte och vi bara pratade strunt xD 

Men på marknaden så går vi förbi ett bort som det står en stor banderoll " 5 filmer för 200 kr " värsta drömmen för mig! Och det var inga gamla hyrfilmer denna gång utan nya och fina filmer ! Lätt att jag hittar en massa filmer. 
Det blev : Team America, Return to the House on Haunted Hill, Vantage Point, Kopps och Poseidon. 
Om man köpte 5 filmer så kostar nästa film för 40 spänn ist för 50 xD 
Nu ångrar jag att jag inte köpte fler x D HAHA  men nu har jag köpt 11 filmer på samma vecka och sett bara 2 av den hittills - xDD Blir många filmkvällar nu framåt xD 
Men efter en 90 grammare, cola, brända mandlar, en stor feta-sallad med Linnea och Fia, ett par groggar ihop och lite wii spelande - vinnande på min sida xD , alex anlände och sedan Martin och Clarence anlänt blev mer wii spelade och mkt mer skoj så slog vi på Return to the House on the Haunted Hill

Den filmen är en uppföljare på House on Haunted Hill, där ett gammalt och övergivet mentalsjukhus vid namn Vannacutt Psychiatric Institute for the Criminally Insane driven av dr.Vanncutt som utförde experiment på labila och psykiskt sjuka personer. Patienterna startade ett upplopp mot sjukhus personalen, instängda av sjukhuset automatiska dörrar.
Självklart ber huset hämnd mot de människor som jobbat där, . . och på deras barn och ättlingar. Huset lurar dit de personerna och börjar mörda en efter en. 
Filmen har bra story, manus och skådisar, den bäste vara Geoffrey Rush. Den är ju fett läskig med all blod och spöken i huset, nästan groteskt läskig. Filmen får 4 av 5 på min skala. 

Nu tillbaka till uppföljaren, DEN SUGER ! Helt värdelös. Visst, den hade bra skådisar men storyn - den var bara dålig. Jag sitter bara och suckar genom hela filmen. 
Här är systen till den som överlevde från första filmen som ska rädda huset. Tydligen är det en staty i huset som håller allas själar kvar i det fördömda. Självklart finns det en massa macho killar med som har stora vapen - som är där för att tjäna pengar på statyn, och blir snabbt styckade en efter en. I en scen blir en av de männen isär dragen från både armar och ben.  . . Lite B om jag får säga så. 
Inget läskigt träder fram i filmen, - döda människor som hämnas borde vara det läskigaste som finns. Men inte i den här filmen. Den var helt lam, visst vi slog på den 3 på natten men ändå. Ingen spänning alls. 
Den får -1 av 5 på min skala. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar