16 juni 2009

Dag 1 på Dagis

Jag har ju planer på att åka som Au Pair så måste jag ha erfarenhet med barn, gärna under 5 år. Så, idag var min första dag på dagis. Jag fick detta genom Alex´s morsa som jobbar på Fagerhult. 
Först när jag kom dit kände jag mig verkligen utanför min trygghetszon. Jag har ingen aning om hur man hanterar 3-5 åringar? Hur man behandlar dem och hur man själv beter sig. Jag måste lära mig detta om jag ska kunna få åka iväg. 
Men okeej , dagen gick bra. Små barnen var gulliga och roliga att leka med. Känner att det inte är min stil men jag är ändå nyfiken över vad som kommer att hända imorn. Vi ska plocka blommor till midsommarstången =) 

Men det var inte min hög punkt idag. Jag ville berätta att jag kom in på dekorationsmåleri på Axxell i Finland !! JAG KOM IN ! 
men hur faan ska jag göra nu? Sk jag åka som Au Pair eller ska jag åka till Finland och plugga?  Om jag väljer Finland så , -behöver jag pengar och måste börja plugga igen efter att just tagit studenten ,. men jag vill lära mig dekorationsmåleri, och om jag åker kommer nog Au Pair grejjen inte bli av. 
Om jag åker som Au Pair nu så får jag vänta nästan 2 år för att söka igen. Men då kanske jag har hittat min passion i livet =) 

Neeej , jag ska åka som Au Pair men . . . Jag kom ju in ! 
Neeeeeej , okeeej , Jag åker som AU PAIR !  Det är bestämt xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar