13 juni 2009

Fixa Pass på en Fredag

Okeeej, det var en väldigt seg dag idag.
Jag har ju inget sommarjobb så jag är ju ledig, visst dt är ju skönt men väldigt stressigt. Då finns en press på mig att jag måste då göra praktiska saker hemma, som diska, tvätta, olja in altanen - måla en massa tavlor. 

Så jag tänkte då ta tag i alla Au Pair papper man måsta fixa. Jag måste ju skaffa ett polisregisterutdrag för att åka iväg. För det måsta jag skicka med mitt pass.
 När jag tillslut har hittat mitt pass ser jag att den sluta gälla nästa år så plötsligt satt jag i bilen på väg till Nyköpings polisstation för att fixa ett nytt pass. Det var inge problem att hitta dit, jag körde ju bara runt i en kvart för att hitta en parkeringsplats xD Tillslut hittar jag ju ett lite längre ifrån ., längst en väg fanns 2 parkeringsplatser och jag tog den ena. 
Jag går in på stationen och alla sitter i "pinsam" tystnad för om någon bara smygfiser så kommer det att eka i hela huset men förfaaaan vilken tid det tog för bara 4 kö nr.
Min tur kommer efter 40 min och hon bakom disken frågar om jag vill ge fingeravtryck .
"Nej, det vill jag inte" säger jag eftersom jag vill ju hellre hem.
"Du vet att det bli obligatoriskt med fingeravtryck den sista Juli?"
Om det är obligatoriskt så varför frågar du ?! 

Då senare när jag går till bilen så märker jag att Nyköping tar ju studenten idag. Min bil är inträngd av en radda av bilar. Hur faaan ska jag komma ut ? En massa människor går ju förbi och ser mig  - försöka vara cool och lugn - backa , köra fram, backa, köra fram , backa , köra fram , tills jag kommer ut. 
Jag kom ut och jublar lite för mig själv xD YEEAH ! 
-- Fastnar i bil kö ! 
Ni vet vart Rosvalla ligger? Ni vet rondelen som är närmast? Det var smockfullt av bilar ända till motorvägen!  Jag kunde inte ens växla till 2:an , fick köra på kopplingen hela vägen - så långsamt gick det !

Så kommer jag äntligen hem =) tack va skönt och faaan va sköönt att det spöregnar i Nyköping just nu, tänkte jag xD 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar