26 september 2009

Sjuk som vanligt

Nu idag har jag varit sjuk i mer än 2 veckor. Sjukdomar har överlappat varandra och jag har både antibiotika och penicilin i blodet. Tyvär har det ju inte stoppat mig från att dra ut ,. bara nästan, eller hur emma ? xD haha 
Det är så jävla tråkigt att vara sjuk. Man sitter och latar sig i soffan och hostar som en 85-årig lungcancer patient (inget illa menat). Huvudvärken blir starkare varje gång halsen säger att man måste hosta upp 3 liter snor och slem. Jag går upp i vikt varje gång jag är sjuk för jag svullnar till och äter bara en massa skräp utan motion. Denna gång har jag gått ner en aning bara för jag har totalt tappat min aptit för mat. Visst, det är nu men jag vet att när jag blir frisk kommer jag gå upp 5 kilo för jag kommer att börja äta igen xD haha. 

Nu är det som en vanlig sjuk dag, sitter på soffan och försöker hitta nåt bra på tv. Lyckas inte så bra., musik får hålla mig sysselsatt för första gången på riktigt länge xD 
På en vanlig vardag kommer det bra repriser hela dagarna., men på en lördag - inget. Och bara det., en lördag. Jag som längtar till helgerna och så blir jag sjuk. Fett tråkigt. Får mig att längta ännu mer till nästa helg. 

Jag kom på att jag har inte slagit på en film på väldigt länge. Det har lite med sällskapet att göra. Jag är van att alltid slå på en film med någon annan, alex, tilda eller kanske till och med brosan. Nu när jag är sjuk och ensam så har det känts lite konstigt att slå på en film utan att dela det med någon. Någon där ute som vill se på film med mig - sen när jag är frisk såklart :) ? 

Lördag kvällen blir väl lugn., blir den första på länge. Om man inte får att samtal som igår xD haha ! 
Men neeeej., Ikväll ska vara en lugn kväll., annars blir jag ju aldrig frisk ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar