12 december 2010

A Coke and Crying

Nu på kvällen har 2 saker hänt som jag alltid kommer att minnas.
Jag satt på soffan och tittade på tv - PS I Love You var på TEN. Vi kommer till filmen senare.

Det var reklam och plötsligt kommer den reklamen jag har väntat på, som jag inte sett på evigheter. Vilken reklam tror du att det var? Årets Coka Cola julreklam
Precis kvällen innan berättade jag till Rachel hur Coka Colas julreklam brukar vara dem bästa julreklamerna och väldigt känt hemma.
Spelar ingen roll hur löjligt du tycker att detta låter men när man har spenderat jul utomlands så börja man tänka på vad man har hemma.

Jag såg denna reklam med en helt öppen mun. Jag minns aldrig om jag såg denna i NZ, gjorde jag nog inte eftersom då hade jag kommit ihåg det.
Det var bara en helt otrolig känsla av att sitta i soffan i OZ och se denna vackra reklam.
(sen kan vi börja diskutera om Coka Cola verkligen uppfann Tomten - ha ! Neej, slå upp det knäppgökar!)

Så tillbaka till filmen. När jag dejtade Scott så berättade han för mig vilken film som gjorde honom lika tårögd varje gång. Nej, det var inte en chick-flick, det var en bra killfilm som jag vet finns i min hylla där hemma. Jag tänker inte säga vilken film det är.
Det fick mig att tänka lite vilken skulle vara min "gråtfilm". Jag tänkte först på "The Notebook" men det kändes inte rätt.
Så kommer PS I Love You på tv. Jag kan inte hålla mina tårar iväg. Den filmen är så vacker och inspirerande. Oxå för att Gerard Butler är så himla snygg med sin irlänska dialekt får mig att vilja resa till The UK på en gång.
Its definitely my cry movie..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar