14 december 2010

Kings Park and IKEA

Idag har man jobbat och slitit hårt.
Gick imorse och träffade en manger på Ed´s Bar. Gick väldigt bra. Men det har inte kommit en julrusning ännu så det är fortfarande dött i stan. Jag håller fingrarna i kors för det har varit flera ställen som har gött bra för mig.

Sedan åkte jag och Rachel och shoppade :) Jag fick lilla Syl att hantera, hon är världens välbehövda bebis. Det är lite synd att vara VÄLDIGT pank som jag är nu. Men man kan inte klaga när man verkligen har världens bästa jobb. Den gulligast lilla flickan är min 20 timmar i veckan med det underbaraste leendet.
Rachel hade ett möte på förmiddagen så hon släppte av mig och Syl vid Kings Park i Perth :) En underbart vacker park mitt i stan som har en underbar utsikt över stad och flod. Fick bara lite småbilder med mobilen. Jag glömde min kamera i Jojos handväska.
Sedan åkte vi alla till IKEA :) Hur otroligt som helst.
Jag vet vad ni tänker - vad är så specielt med IKEA ? Jooo du. Flytta utomlands där dem inte har svenskt godis i varje matbutik ,där köttbullar inte är mamma SCANS och serveras med spagetti eller där ordet "prinsses tårta" har inte lika stor mening så fattar du vad jag menar.
Det är inte lika stor som i Skärholmen men man kan inte riktigt klaga. Vi hade köttbullar och kokt potatis med lingonsylt och brunsås. Det var göödomligt gött - jag har inte haft riktigt svenska köttbullar på ett år, eftersom IKEA inte finns i Nya Zeeland.

Jag köpte hem ett STORT lass av svenskt godis., det var Ahlgrens Bilar, Daim, Marabouuuu, Djungelvrål, JULMUST och pepparkakshus som ska byggas upp nästa vecka :)
Fick Rach att pröva djungelvrål men det var verkligen inte en favorit. Salt lakrits existerar inte härnere, LOL :)

Jaa, så får man inte glömma att mamma min fyller år idag. Grattis mor ! Hoppas Kaj bjöd dig på en good middag idag och att Jeppe betalade själv för årets Aladdin. Massa Kramar skickar jag hem. Ska ringa dig lite snabbt oxå :)
(Såg bara paradis på IKEA., ingen Aladdin. Får vänta till jag kommer hem)

Nu sitter jag och tittar på tv. Oprah är på tv., för att hon är ju här i OZ och spelar in. Väldans vad alla är stolta av att bo här helt plötsligt. Men jaa, skulle jag nog oxå vara om hon kom till Svea. Iaf. Stor intervju med denna stora kvinna. Väldigt intressant måste jag medge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar