11 december 2010

Slow and Steady

Känns evigheter sen jag verkligen bloggade.
Så jag bor i Fremantle. Vackert ställe längst kusten söder om Perth.
Jag bor med Rachel och hennes 6 månder gamla dotter Sylvia - som jag kallar SILVIA :) hihi. Efter att ha bott här en vecka känner jag mig lite till hemmastad. Efter att ha rest så länge och flyttat sig från en plats till en annan så är det skönt att veta - jag kommer att vara här ett tag.
Jag lämnade en massa CVn runt stan igår och hoppas på att höra tillbaka från vissa ställen på måndag. Känns lite jobbigt att vara pank lixom.

Anyway, jag har börjat tänka mkt på hemma faktiskt. Tror det började då jag såg Jojo igen. Fick lite känsla för det svea landet, vilket jag inte riktigt har saknat så mkt. Bara vänner och familjen såklart.
Det kommer bli en ny kultur chock när jag kommer hem.;
Helt plötsligt kör vi på HÖGER sida av vägen.
Du kan inte bara träffa en person helt random på shopping centret och bli bästa vänner.
Busschafförer kommer aldrig att vara lika trevliga.
Människor på stan skulle aldrig hjälpa dig om du är vilsen.
Samt får man lära sig att gå överallt för att det är ingen vän eller total främling som kommer att stanna bilen och fråga om du vill ha skjuts.
Killar kommer verkligen inte bjuda dig drinkar på krogen eller gå dig hem.
Jag kommer inte kunna dricka 5 kvällar i veckan, för sådana dumheter gör man inte i Sverige.

Alla dessa små saker kommer jag att sakna hemma i Sverige.
Även vet jag att jag har förändrats en hel del - jag pratar inte i seriösa faktorer om personlighet och liknande. Bara småsaker jag vet att jag hatade/ogillade hemma som jag har börjat ge tycke till här nere., t.ex;
Jag hatade bönor hemma. Här älskar jag "baked beans in tomato sause", hur underbart som helst med toast, korv och tomater.
Jag hatade sådan "techno" musik vi hade hemma. Här är rave musik det bästa att slå på HÖGT i hörlurarna när du vill drömma bort lite.
Jag hatade shorts, eller kort byxor och nu är det på sätt och viss det ända jag har på mig.
Jag älskar att vara impulsiv, att inte planera och känna sig lugn, för varför stressa om det lixom? Lets wing it ..
I may neva drink wine out of a cup, or a grogg out of a jam-glas, ever again...lol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar