7 februari 2010

Far Away from Home

En vanlig söndag för mig brukar vara bakis-söndagar eller sitta-framför-tv-och-göra-inget-söndag. Men idag var det inte en av såna dagar. 
Jag tog ut ungarna vid Foreshore - en av mina favorit platser i New Plymouth som är precis vid havet. Tycker dessa ungar är så bortskämda med en sådan vacker vy och inte förstår hur speciell den är. Det är helt otroligt. 
Vi hade lunch och lekte runt en aning. Tills Preston kom skrikande och gråtande med blod på fingret. Stackare. Det tog en stund att få pojken att lugna ner sig. 

Sedan blev det en god glass - tog en magnum, bara för känslan av Sverige. 

Det roliga var att när vi kom hem och Jas var uppe med ett bättre humör, tillskillnad från igår, så åkte vi till en sjö. Eller det var en RIVER som går från berget till havet. Ganska coolt faktiskt, neej - jag menar att det var fett coolt ! 
Det var så vackert och mysigt. Hade tyvärr inte kameran med mig som var väldigt korkat av mig. 
Men efter ett snabbt bad åkte vi för mat :) 
Vi tog Drive-Thru på KFC och åkte till stranden. 

Det var där jag kom på. 
Jag sitter med KFC wrap, på en svart strand i 28° med en otrolig utsikt över havet, i Februari. 
Det är så långt från svenskt som möjligt. 

Jag kommer aldrig att vara så långt från Sverige som jag är just nu. 

Tonights telly - New season Simpsons, Bones, Trauma, and loads of Movies !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar