8 april 2010

Much to Tell

Jaa, jag vet inte vart jag ska börja.
Jag vann en iPod Shuffle och 1.000 dollar på en krogenkväll. 
Med det köpte jag ett par nya skates till mig. 
Hihi, dem är ascooola och har blåahjul. Tar bild på dem sen. 
Träningen går väl helt okeej men jag är fortfarande en jävla rookie. Riktigt clown på hjul. Haha. 

Inte många vänner här ännu heller. Börjar bli väldigt ensamt nu. Får verkligen ta och gå ut och träffa nytt folk. Jag träffar alltid nytt folk men det är inte alltid man ses utanför baren direkt. Haha. 
Jag har lite vänner, men inte som hemma. Jag känner mig avundsjuk på folk som har vänner och vars telefoner ringer hela tiden. 

Min semester med mamma var verkligen något jag behövde. 
Mamma kom till Auckland den 24 feb och vi mötes på flygplatsen. Så kul att se henne igen. 
Vi bodde på ett hostel i Auckland City. Rummet var ju skräp och hostelt skabbigt men vi var ju ute i stan hela tiden. Vi shoppade en massa. Den 25 feb, min födelsedag tackar :) 
I födelsedags present fick jag en massa saker. Ny mobil och halsband + en massa annat från mamma min :) Roligt tröja från bror och ewe. TACK! haha. 
Jag hade den på mig under dagen och alla på stan läste den. Det var lite udda att ha en sådan uppmärksamhet i en storstad som Auckland. 
Mamma och jag tog oss upp Sky Tower och tog massa foton. Självklart så regnade det på fullt när vi var där uppe.

 Annars hade vi tur med vädret. Sol hela dagarna xD Fick solbränna på fötterna efter skorna. Illa.. 
Men på kvällen så käkade vi ute på en italiensk restaurang och det var sååååå gööött! Det var den bästa restaurangen jag varit till. Sedan skulle vi ha lite efterrätt såklart, måste fira att man fyller 20 ! Jag tog en cheescake och de hade skrivit i kolasås "Happy Birthday!" Så coolt ! Haha :) 
Bilder från Auckland
Sedan var jag och mamma i Auckland i 4 dagar, tog bussen ner till New Plymouth måndag morgon. Det var vi den tiden jag lyckades bli sjuk. Halsfluss,. hur kan det drabba mig nu? Otroligt tajmat. Vi var i New Plymouth i 5 dagar. Lite fint sightseeing och promenader. Inte mkt hände. 
Fredag den 5 mars hoppade vi på en buss ner till Wellington där Freida skulle med oxå. I Wellington så träffade jag Dina och vi drog självklart ut på korgen. 
I den baren som vi var på gick det killar runt för att promota en ny drink. Vi köpte en av drinkarna och fick möjlighet att vinna priser. Det var så jag vann iPod och pengarna. Väldigt häftigt! Jag som aldrig vinner något! Haha. 

TIDIGT lördag morgon hoppar vi på färjan ner till sydön. Vi kom till Piction och väntar några timmar på vårt tåg ner till Christchurch. Som jag har längtat till ! 
Ååååh, vad jag har velat åka dit. 
Perfekt att åka dit med mamma :)  Bilder Från Christchurch
Vi kom dit på tidigt lördagkväll, hitta hostlet vi skulle bo på - som var väldigt fint, sedan var det ut och hitta lite mat. Vi var så trötta att vi bestämde oss för att ta takeaway och stanna inne. Söndag var sightseeing med en massa att göra. Vi hittade en marknad och ELMO ! haha. Coool, sug på den brosan ! 
Precis på söndagen så tog batterierna slut på kameran så jag kunde inte ta några bilder. Så bilderna från Christchurch är från mobilen. Så jävla typiskt ! 
Måndag var sightseeing och tisdag var pingvin sightseeing :) 
Ooooh, så gulliga dem är, haha. ! 
Onsdag var det plan upp till Auckland och stanna på ett hotel nära flyplatsen över natten. Torsdag åkte mamma hem och jag tillbaka till New Plymouth. 
Det var min Semester med Mamma. 

Efter det har det inte hänt mkt. Jobb Jobb,. 

Blev ledig en helg och åkte ner till Wellington för att hälsa på Dina. Hade det väldigt trevligt måste jag säga. Så himla kul att se henne. Skönt att få komma ifrån Jas och ungarna, inte för att vara elak. Det var bara SKÖNT ! 
Dina och jag göttade oss i en massa onyttigheter. Haha, men GÖÖTT VAR DET :) 
Tack Dina för att jag fick komma över. Glad för din skull oxå :) 

Jaa, det var dax för mig att sträcka på benen. 
Mer uppdatering kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar