30 april 2010

A Doll Morning

Inatt så kunde jag inte sova som jag önskade. 
Jag har blivit förkyld. Smittad av Preston. 
Min hals är så grov att jag inte kan svälja mitt egna saliv. Sedan känner jag det krypa upp till öronen på mig. Jag vill verkligen inte bli sjuk nu. Jag kan inte vara sjuk ikväll., i helgen kan jag. Men inte ikväll. 
Om jag blir sjuk så är det ännu en anledning att stanna hemma. Good timing. 

När jag gick upp imorse - runt 10.30, så fick jag höra från Jas att jag snarkar. 
"NEJ !" var min direkta tanke. Jag vet att jag snarkar när jag har druckit och tydligen så snarkar jag när jag är sjuk. Men jag vägrar tro att jag snarkar när jag är "normalt". 
Jag vill verkligen inte snarka. Skulle då aldrig våga sova med en annan person igen. Varje gång jag tänker på hur folk snarkar så tänker jag på hur min pappa snarkade. Du har aldrig riktigt snarkning förrän du har hört farsan snarka. Den mannen hade lungor av en val och mun av en flodhäst. Ljudet som kommer ut där emellan skulle kunna stoppa trafiken och få alla att springa för livet. 



Jojo och jag har gjort planer om att resa runt i NZ och Aus. Jag är så jävla taggad över det. Men måste verkligen spara pengar. Det är så kul att spendera pengar! Hur kan man sluta ? Idag lovar jag att det är min sista dag att spendera. För att jag ska på bio idag - därför. 
Om jag åker till Australien, ska jag skaffa ett visum och stannar där i ca 4 månader. Det skulle vara toppen och passar in i planen så himla bra. Då kommer jag inte hem under jul och nyår som jag först planerade. Jag kommer istället hem till min födelsedag. 
Låter ganska bra ?
Saken är den att om jag åker hem UTAN att ha sett Australien så måste jag åka tillbaka ner, betala en bra summa och sitta lika länge på ett plan. Sedan tillbaka hem. Lite onödigt. Bättre att åka dit på en gång. Jag önskade bara att jag hade kommit tidigare hit till NZ, och inte väntat 4 extra månader för en familj jag nästan hatade. 


Men det är så sjukt långt ifrån just nu. Det är i Februari nästa år. Helt sjukt. Men jag ser fram emot att åka till Australien. Får bara vänta 6 månader tills det. Så långt., men när man tänker sig att jag har redan varit här i 6 månader så kan man inte sluta fundera. 

Jag ser fram emot att åka. 
Jag vill hem, tro inget annat. Jag vill bara se allt härnere., för jag kommer nog inte tillbaka hit igen. Planerar att resa runt The UK efteråt. 
Irland och Skottland sedan England om jag inte åker till Wales. Åååh. Det kommer bli så häftigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar