27 oktober 2009

Äntligen hemma !

Idag, runt 7.50 anlända mamma och jag till Fänsåker. För faan va skönt ! xD 
Äntligen hemma och jag har en sjuhelvete saker att säga om resa fram och tillbaka. Tror nog att det blir sista gången jag åker och hälsar på släktingarna där. 
Hemma hos mormor - allt jag kan säga är 6 meters baciller. Fia har öppnat mig ögon med fakta : "Att spola toaletten med sitsen uppe sprids baciller från toan med hela 6 meter." Det tänker jag på när jag kommer hem till mormor. I hennes vardagsrum kan jag se en baciller-bomb med massa äckelheter släppas ner och spridas hela 6 meter åt alla håll. Jag rör inget och äter inget hon har. Soffan jag sover på är för kort för  mig men jag vågar inte sova med fötterna utanför soffans gräns i skräck av att få bakterier som kan käka upp huden eller något liknade sjukligheter.
 Mormor har ju gosedjur som hon har sparat - såna som är köpta på t.ex, Disneyland m.m. så har hon lagt den i plastpåsar för att det inte ska bli dammiga och smutsiga. Hur läskigt är inte det? Gosedjur i plastpåsar ! Nästan som en skräckfilm. Det finns ett kärleks-gosedjur som är två kaniner som kramar varandra, men om du kollar riktigt nära så ser man dem strypa varandra ! xD

Självklart blir jag sjuk på resan. Har nu inte sovit bra på 3 nätter för att jag hostar så mkt. Har även svårt att hålla maten nere pga hostan. Tro inte att jag har (som Fia säger) Svinis! Jag har halsfluss typ. Måste till läkaren för mer penicillin. 
Iaf., Jag måste lära mig att prata på finska. blir mitt projekt när jag kommer hem från NZ. 

Hihi, Jag körde till och med i Finland. Lite kul xD och det var lite annat än i Sverige. Deras vägskyltar är en aningen mindre än våra. Tex. Hastighets skyltarna är mindre så att siffrorna blir med ihop tryckta xD Ser lite konstigt ut eftersom man är van vid svenska skyltar. Dom som har körkort förstår mig xD 
Kolla in snön i kanten av vägen xD

Sen har dom världens fulaste fartkameror. Ser ut som jävla fågelholkar xD

Jag fick träffa mina kusiner som jag inte sett på nästan 6 år och deras barn. Heidi har en liten dotter som är nu 1 år och 7 månader - Sini Sofie. Jätte gullig :) Jag fick en massa goa kramar. 
 Vi var oxå hos mammas faster och morbröder och en massa gamla vänner. 
Vi var sedan två dagar hos Ilmi. Mammas gamla vännina och det var fett skönt. Komma bort från mormors bakterie-bur och ut i en nyrenoverad stuga mitt ute i skogen. Men det bästa var BASTUN xD ooooh, sååå skönt ! xD 
Idag var ju planen att jag skulle gymma men det får bli någon annan dag. Kan verkligen inte göra något utan att få host attacker. Ska träffa Lollo, måste ringa henne. Får se om jag klara av att ta mig till Tälje. 

Idag är det Tisdag. Jag åker på måndag. Inte långt kvar - och jag har en massa som jag ska göra ! Panik ! xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar