17 oktober 2009

Julie&Julia + Innebandy

Idag ringde Alex mig vid 11 och frågade mig vilken film vi ska se på bio :) Nyvaken som jag är efter gårdagen med en torr och slemmig hals säger jag att det spelar inte så stor roll om vilken film vi ser. Det är ju upplevelsen i sig som räknas och jag vet att ett bio besök med Alex är alltid minnesvärt. 
Vi bestämmer oss för att se på Julie & Julia och jag har 2 timmar på mig att fixa till mig. Skönt tycker jag, vi åker så tidigt som möjligt eftersom jag hade inte mkt hemma att göra. Frukost blev inte av för jag längtade till en Big Mac xD Haha, Gött var det oxå xD 

Filmen är baserad på 2 verkliga berättelser så vi har 2 huvudkaraktärer i filmen, hoppandes fram och tillbaka mellan de två kvinnorna får vi se hur deras liv förändras pga av mat.File:Julie and julia.jpg
 Vi har Julie Child, spelad av Meryl Streep, som har ett sådant matintresse utvecklas till en karriär. Året är 1949 i Paris och Julie vill ta upp en hobby för att hålla henne sysselsatt. Detta leder till att hon ger ut en bok "Mastering the Art of French Cooking" som är en kokbok för amerikaner att kunna laga fransk mat.
Sedan 40 år senare har vi Julia Powell, spelad av Amy Adams, som bestämmer sig för att laga alla Julie Childs 524 recept på 365 dagar och skriva om det på sin nya blogg.  

Man kan inte låta bli att förälska sig en aning i Meryl Streeps skådespeleri av den otroligt underbara kvinnan med enorm energi som får en själv att le när man ser henne. Filmen var otroligt fängslande och oförutsägbar. Jag vill förklara den som vit/rosa och jag vet inte varför xD Jag skulle kunna säga att filmen var söt och fick mig lite känslomässig, jag vet inte om det var för att filmen fångade mitt hjärta eller om det var för att jag gick med alex. Vilket som så tyckte jag om den :) 

Alex och jag prata en massa, vilket var väldigt skönt. Tack för besöket Alex :) Jag tyckte att det var jätte kul :) Mest för att det var så underbart att se dig igen. 

Efter att Alex släppte av mig hemma så kändes det som att klockan var 22 eller något. Men den var bara 18, vilket betydde att jag missade första perioden av brosans match. Men neeej då. Jag hade tur, den började 17.45 så jag gick till Hedebyhallen och hejade på brosans lag. Otroligt nog vann dom med hela 8-0 och jag blev väldigt ställd på hur duktiga dom var och hur dåliga det ledande laget i serien spelade xD 
Efter det så var det Körslaget på schemat, känner mig verkligen rolig - Ensam mamma söker, Bonde söker fru och Körslaget xD haha, Men när det var slut så hade jag inte mkt kvar att göra förutom att sätta mig här.
 Jag är super trött. Alla lördagar för mig har varit krogen kvällar så det känns lite konstigt att sitta hemma trött på en lördag. Men vadååå. . jag har varit på bio OCH sett en innebandy match idag (i lite fel ordning från hur det brukade normalt vis vara xD haha ) så jag har redan gjort allt min för att vara en lördag xD haha. 

Kollar på Catwoman på trean. Vilken värdelös film - jätte dålig. Om man vill se Catwoman ska man se på Batman Returns från 1992 där Michelle Pfeiffer i rollen av Seling Kyle. 
Den fimen hade jag, men tydligen inte längre. Jag måste köpa Batman filmerna. Dom är ju såna klassiker. 

Men god natt nu :) 
Imorn blir det gymmet och Aloe Vera - Party :) hihih

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar