17 oktober 2009

UPP ! och Whisky

Idag så var man det då min sista dag på Dagis. Jag fick börja tidigare för att hjälpa till med frukosten :) Det känns kul att vara önskad. Så - gröt till frukost och sedan så spydde en liten flicka upp maten. JAG torkade upp det - och vet ni vad?Det var inte så farligt. Jag tar barnspya över en bajsblöja varjedag ! Det var bara att inte andas när man torkade upp spyan men med en bajsblöja - jag skulle inte klara av stanken eller synen. Fy faaaan. Lite stolt är jag över att jag klarade det. den andra läraren blev lite känslig stackaren xD

Men sedan då när jag slutade var det att bara hoppa in i duschen, fixa sig snabbt och hoppa på bussen till Tälje för att träffa Jojo :) vi såg filmen UPP ! och jag måste säga - den var skit bra ! Jag blev nästan imponerad över hur bra den var. Vi såg den med svenskt tal - jag vet, det ska man ju inte göra, det är ju engelskt tal man ska ha. Men det var inte så farligt. Jag brukar aldrig förstå vad dom säger när det är svenskt tal - måste då ha textad svenska för att jag sak hänga med xD Men nu, gick bra för mig att höra vad dom säger :) 

Filmen var rikigt händelsefull, känslomässig, färgrik och rolig samt en aning söt :). Nya skämt och kommentarer som var väldigt skojiga. Filmen börjar med äventyraren Charles Muntz som har rest tillbaka från Sydamerika - Paradisfallet. Carl Fredricksen - som växer upp till att bli vår gamling som har huvudrollen i vår film - ser upp till Muntz som sin stora idol och träffar en flicka Elle med samma önskan om att få resa själv till Paradisfallen. Jag älskar när det är bara en massa berättande scener med endast musik för att uttrycka känslorna. Det används då för att berätta Elle´s och Carl´s liv ihop., det gifter sig och med mera till Elle går bort efter 70 år. 

Carl blir tvingad att lämna det fina hemmet han och Elle har byggt upp pga en byggherre har planer för området där husetstår. Han bestämmer sig då att resa till Paradisfallet genom att fylla tusentals av ballonger med helium och sätter fast dem i huset - genom skorstenen lyfter han huset. Men han får oväntat följeslag av lilla pojkscouten Oskar (Russel i engelska filmen).
Självklart tar dem sig dit, inte för att förstöra filmen för er alla med det är nu hela filmen börjar. Här vid Paradisfallet börjar det stora äventyret. Oskar och Carl slår följe med hunden Doug och fågel Kenneth. Plötsligt blir allt väldigt spännande och hysteriskt roligt xD  Jag skulle verkligen rekomendera denna film till alla ! Alla måste se den xd men kanske inte den lilla ungen vi hörde i biosalongen som sa till sin pappa " Jag vill inte se mer, filmen är läskig pappa " xD stackars lilla kille xD haha.

Men innan filmen börjar så kommer det en massa trailers såklart :) dom man verkligen älskar att se på bio :) Men då kommer en Disney Pixar short film - Delvis Molning. Jag älskar kort filmerna Pixar kommer med ! dom är ju underbart gulliga - inget prat utan det är bara musik och uttryck som är hela den 5 minuters långa filmen. Denna film var ju bara helt underbar och rolig - jag kan nästan inte förklara, ni måste se den själva ! 

Efter filmen då går jag och Jojo på ett snabbt besök på McLovis :) 
En timmes hållplats med en härlig snack och jag måste säga tack till tjejen för att hon lyssnar på mig när jag vill prata ut :) ! 
Sedan drar vi oss till Max Place och jag blir bjuden på whisky. Väldans gött tyckte jag att det var xD konstig jag har blivit xD Drack lite väl mkt och sedan då var det dax att ta nattbussen hem :) 

Självklart för att jag blev allt för full pga wiskeyn så somnar jag lite på bussen. Jag vaknar upp av fjortisar som försöker planka på bussen och tänker för mig själv att jag hatar dem. Men då märker jag att jag har missat min hållplats. Jippi Jävla WIE ! xD Jag var ju i centrum och får hoppa av och gå en bra dit hem i regnet med mitt lilla paraply. 

När jag kom hem nu så blev det en god macka och vatten xD Nu sängdax ! Tack för kvällen Jojo ! 

2 kommentarer:

  1. Haha håller med om filmen, den är sjukt bra! 8D Alla borde se!

    HAHA, underbar kväll efter det, mysigt lullig hela kvällen! *hostinteallsfullnejdåhost* ^^ Du ska också ha ett tack som står ut med mig och mina.. dåraktiga, töntiga och en aningens jobbiga tankar om livet. :P
    Mitt hår ser nästan rött ut på ett ställe på bilden med oss två. :S Skumt.. Hm.. Men jag snor bilderna, så att du vet! xD Tar för lite bilder nu för tiden... Måste bli bättre på det!

    Haha failure att du missade hållplatsen, höhö! Men tur att du kom hem välbehållen iaf. <3

    IDAG SES VI!
    Kram Jojo.

    SvaraRadera
  2. Jaa :) det var fett kul :) vi får göra om det och då ska jag ha med mig kameran ! ^^
    Nu sitter jag och skypar med dig :) Hihih !!

    SvaraRadera