13 juni 2010

Lördag Kvällen

Jaoo mannen ! 
Jo plockade upp mig och Frieda, vi hämtade fish&chips och sedan hittade bra platser på matchen. 
Det var väldigt häftigt. Jag har aldrig sett så mkt människor och blev lite chockad över hur många som hejade på Irland. Hihi (gjorde jag oxå hehe)

Vi var runt en blandning av fans. Ascoolt. 

The Haka ! 
Matchen var häftig, mäktigt och väldigt missesvärt samt lite småtråkigt för att rugby är ju inte direkt min sport. Det var bara ett måste för en person som mig att gå på matchen. 
Oxå, när jag flyttar till Irland så kan jag berätta om den tiden jag var ung och såg matchen som krossade irlänska känslan. 
Iaf. Efteråt drog vi (Jag och Frieda) ut på krogen. Det var ett litet självklart för att vara lördagkväll efter en stor match. 
DET VAR FOLK ! Jisses va det var folk. Men fyy så kul. Fanns ju ingen chans att komma in på Peggy´s, men just runt hörnet var det ett stort tält som sålde drinkar och hade ett ascoolt band. Vi stannade där., plötsligt hörde vi att det var fullt ÖVERALLT i stan och inga fler blir insläppta. Vi hade då tur ! Haha. Det var galet röj. 

Massa folk, massa irlänskt klädda folk. 
Kändes som St. Patricks Day igen ! Fy va kul. 
Vi hade ju stannat längre., men jag hade tyvär jobb tidigt söndag morgon.

Jag kunde inte sova alls under natten. Gick upp vid 8 gick vi hade frukost - pannkakor. Sedan har dagen varit väldigt seg. Sååå trööött. 
Blir tv ikväll., efter en lång och varm dusch. God natt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar