24 januari 2010

Awesome Weekend

Efter fredag kvällens härligheter och skämt så var lördag kvällen tvungen att lyckas. 

Frieda kom över, Lucia kunde tyvärr inte komma så det var bara vi 2. 

Vi snackade på fullt och slappade hårt. Var ju tvungen att vara lite ego och ta bilder- cuz im still the king !
När vi drog ut så var man tvungen att göra ett snabbt besök på Decanta - min nya bar :) hehe. 
Jag var tvungen att tacka killarna igen för att de gick med mig hem. Vd:n John (jaa, alla heter John där) är väldigt trevlig måste jag säga. Han bjöd mig och Frieda på varsin glas vin :) Jag säger ju inte nej till gratis vin heller xD 

Idag har det varit en stor nyhet - en död mans kropp har hittats i New Plymouth bakom ett garage ! Ingen hade någon aning om varför eller vem han är. Mannen har tydligen blivit skjuten och dumpad där. 
Så då fick man ju höra från Johnny - "Your lucky I walk you home last night. What if you would have been the one find murderd?" 
Jag: "Yeah, your right Johnny. Thank you again" 

Efter vinet så tog vi oss till Grumpy Mole för att träffa lite av hennes vänner. 
Det var ett 21-år fest på övervåningen som jag lyckades ta mig in i och kom med en Möhippa gäng - fick en blommig halsband på det :) haha. 

Sedan tog vi oss till The Mill. Där det tydligen finns JELLO SHOTS för 2 DOLLAR ! Det är 10 svenska kr - för en vodka fylld godis bit ! Haha, jaa, det blev ju några såna då. 
Efter en spännande timme fylld med DANS och ganska bra musik så tog vi oss till Decanta. 

Jag älskar att känna bartenderna. Jag behövde inte betala något resten av kvällen. Jag önskar bara att jag inte skulle ha tagit den sista drinken. Bartender John gjorde den lite stark tror jag ! 

Det var mkt skoj och mer dansande, men äntligen så hittade jag min plats. Vid bardisken. Vi pratade om nånting om film och bio - och så plötsligt säger Bartender Johnny - "Yeah, how about Ill take you to the movies sometime, just you and me?" med sitt vackra leende :)
Jag säger ju inte nej till en bio lixom - eller en dejt med en riktig snygg gentleman. "Yeah, I would love that"
Så tydligen har jag en dejt nästa vecka. Haha. 

Äntligen var det lite lugnt och plötsligt var det tomt - alla hade gått hem och killarna hade lovat att gå oss hem. 
Det måste jag säga var det bästa på hela kvällen. 

Vi tänkte gå till Peggys men det var så fullt och tråkigt så jag tyckte ,.. nääää - vi bara går. 
Tassa runt och snacka mkt skit. Lekte gul bil och andra slag lekar. 

Till slut var jag och Frieda i sängen runt 4.30.

Jag vaknar upp av Jas kl.8 på morgonen och sa att dem hade ringt från jobbet och hon behövde komma in. Jag var fortfarande full och riktigt trött. Men det var lite kul när man tänker på det. 
Ungarna var upplockade av morföräldrarna så att jag skulle få vara ledig idag. 
Jag har inte gjort mkt idag., som alla andra söndagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar