23 januari 2010

My Friday Night

Gårdagen var väldigt intressant.
Jag jobbade till 13, hade en riktig skit dag och kände mig helt värdelös. Helt fucked up! 

Sedan var det fika med Jo, Frieda och Luica. 
Vi var på Starbucks och den goa vita chokladen piggade till mitt humör :)
Efter en massa snacka så gick vi tjejer och shoppade lite :) Hihi. 

Sedan var det till gymmet :) 
Det var så awesome ! 
Jag var verkligen på topp ! STILL KING OF THE WORLD ! 
Tog en basketboll och bollade lite för mig själv, länge sen jag spelade sport. 

Sedan var ju filmkvällen inställd och tjejerna var tvungna att dra hem så det var fredag kväll för mig själv. 
Jag tänkte ju inte stanna inne. Och jag är glad att jag drog ut. Jag hade skit kul ! 

Jag gick först till Broadway Bar - TOMT. Det var helt dött. 
När jag funderade på att gå hem så hör jag underbar musik och följer det till en bar på andra sidan gatan. 
Jag sätter mig vid bardisken och som vanligt - de kollade inte leg på mig. Varför ska jag då skaffa ett 18+ kort som alla tjatar om ? 
Bartender Johnny - hör direkt att han är från the UK och ha - jag hade rätt. "Im from Scottland" 
Hehe :) Vi skämtar hela kvällen, jag får gratis drinkar och blir perfekt full. 

Bartender Johnny :"How are you getting home?"
Jag :"Im walking" 
Bartender Johnny :"No, your not" 
Jag :"Yeah, I am, I dont have any money for a cab, so Im walking"
Bartender Johnny :"I can give you money for the cab"
Jag :"Im not taking your money"
Bartender Johnny :"Okey, then Ill walk you home"
Jag :"Yeah, that you can do"

Jag kommer ihåg då jag har flera gånger  passerat den baren och kolla på bartendern. Varje gång jag ser honom så tänker jag - "det är en riktig snygging". 
Det var tydligen Johnny.

Tydligen heter alla på baren John. Jag vet inte om det var ett skämt men roligt var det xD haha. 
Den andra bartender John var tydligen lite "på", men endå en gentleman. Skönt med såna killar. 

Plötsligt var kl 3 och baren var tom, bara mig och bartenderna kvar, haha. Vi började gå och Johnny ville ha en drink., så vi stannar till på Peggy Gordons - min bar ! Hehe.,
Så Wazzi och jag skojar om våra is/vatten saker och faan va kul det var. 
Efter en timme så går vi därifrån och hemåt. 

Killarna var riktiga gentlemän. Haha, så roligt. 
Men vilken trevlig kväll det har varit ! Jag är glad att jag drog ut för jag hade så mkt kul ! 
Jag kom hem i säng kl.5 
Efter att ha ringt ett fyllesamtal till Fia :) så somnade jag ljuvligt :) haha. 
Gud vad jag saknar er tjejer ! 

Imorse fick jag ett mess från Dina om att hon och Emma skulle komma till NP :) Ååååh, fett nice! Jag har inte sett Dina sen November och det var så härligt att snacka med henne igen :) 
Det var så mysigt ! 
Även om jag är lite bakis. 

Idag ska jag träffa Frieda och Lucia. 
Vi ska käka lite Fish n Chips och sedan dra ut :) 
Ska träffa my scottish friend and tell him thanx again for walking me home :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar