30 januari 2010

Another Weekend

Så har ännu en helg passerat. Snabbt gick det oxå.
Jag jobba hela helgen - morgon pass, väldigt roligt. 
Till min överraskning kom Frieda över igen :) Hihi. Fredagkvällen var även överraskad med storm och regn. Det lite roligt måste jag säga. Never saw that coming . . Men jag fick en cool bild på himmelens glada färger :)

Vi var bjudna till en BBQ - eller som kiwi kallar det Barby - på fredag kvällen av Johnnie. 
Jag tänkte, aaah faaan - klart vi ska gå på det :)
Men sedan när vi stod vid dörren av hans hus så kom jag på att jag känner bara EN person till denna barby." Hmmm., ääääsch - Jag orkar inte bry mig. Lets go in xD "

Frieda och jag har ett 12 - pack RTD´s (alkholäsk) med oss.. och jag blev lätt packad på bara 3. 
Jag kommer inte ihåg så mkt från den kvällen. Som var inte bra - för jag skulle jobba morgon på lördag. Jippie ! Stupid....

Lördag var Frieda på Surfskola och jag tog ungarna till badhuset. 
Det var en väldigt slapp dag för att vara ärlig. När jag satte ner Preston för en vila så somnade även jag på soffan. 
Jas och ungarna skulle till hennes bror Aaron för en BBQ och jag måste säga att det som är härligast med Kiwi´s. Jag trodde att så skulle de lämna Frieda och mig hemma själva för att laga middag och liknande. Men hahaha -- nooo, det var självklart för dem att vi skulle med. Haha. 
Jag åkte motorcykel för första gången - utan att döda mig själv ! Otroligt ! Jag var mest rädd för att den hade ingen BROMS och jag hade ingen hjälm. Med mina odds och historik med saker på hjul - det kunde ha slutat väldigt illa. Men roligt var det ! 
Efter gårdagens festligheter så ville jag inte dricka mkt ikväll, tänkte jag. 
Men jaaa,.. efter maten så fick man lite bourbon&cola, väldigt gött måste jag säga. 
Det finns ju den Tyska leken - "Scholtz" - har ju ingen aning om hur det stavas - då någon rapar så skriker man högt "Scholtz!" med tummen på pannan och den som är sist får en smäll i huvet. 
Det började med mig och Frieda. Plötsligt var vi 5 st med på leken. Sedan var ALLA i garaget - vart festen höll till - med på leken. HAHA. Hur roligt som helst. 
Vi har just lärt 20 främlingar vår speciella rap lek.

Jag fick även lära mig vad en "Kiwi Motorboat" är. Neej, det var inte kul xD 
Efter BBQn så släppte Jas av mig och Frieda i stan för att ta en liten drink. HA - mest för att störa Johnnie på jobbet och passa på att dra ut när man kan. Jag jobbar natt nästa helg, vilket menas att jag måste hålla ungarna tysta så Jas kan sova. Vilket ger hela helgen iväg. 

Idag kom Jas hem tidigare för att hon är förkyld. Då kan man ju inte jobba med nyfödda bebisar heller. Så, . . nu är jag redan ledig och jobbar inte förrän onsdag. Ganska schysst,. Så himla trött efter helgens brist av sömn. 
Ska ta en liten tupplur och sedan göra planer för mina lediga dagar :) 

Yaaay :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar