7 januari 2010

Meet a New Friend in Town

I ca 5 nätter nu har jag sovit dålig under nätterna och sovit lång in på dagen. Så idag bestämde jag mig för att gå upp NÄR jag vaknar och inte ligga kvar och rulla runt i sängen. --Aah joo Tjeena - men jag gick upp vid 8.30 och åt frukost med ungarna. 

Efter någon timme efter att ha ätit klädde jag spring kläderna på mig och UT var det :) Eftersom det är molnigt idag så är det ett perfekt väder för att jogga :)
Jag har köpt nya hörlurar till min iPod som är MKT bättre att springa med. 
Efter att springa några min så kom det övergångsställe med trafikljus. Efter sådana stopp har jag lite svårt ibland att springa igen -så jag försöker tagga upp mig igen.
"TAGGA TAGGA - MILLA - KOM IGEN NU TAGGAR VI TILL" 
Det går typ igen mitt huvud då xD haha, Jag vet inte varför Milla ? :)  

Sedan när jag kom hem var det ju dusch och snack med Jas - dem ska på camping idag - och jag blir själv i huset i en vecka :) Oooh, så härligt., jag ensam i huset - som det brukar vara :) 
Runt 13 så gick jag in till stan för jag skulle träffa Frieda :) En tysk Au Pair tjej som bor ca 50 min från New Plymouth. Och visst, jag stör mig lite på hur kassa dem är på engelska ibland med efter några min så glömmer man det :) 

Medans vi satt vid en "park" - det är lite gräs mitt i centrumet - så kom det några SMÅkillar med en rolig Svamp Bob plansch. Svamp Bob hade en gran form till huvud ! HAHA - på grund av julen - va löjligt, men jag var tvungen att få en bild på det :P
Men det var så kul att träffa Frieda ! 
Äntligen träffade jag en vän ! Så härligt att inte vara ensam längre :) 
Hon ska kanske komma över i helgen :) Då blir det krogen. 

På tal om det. Jag gick till en Bottle-Store uppe i Auckland för att köpa sprit till nyår. Och jaaa - jag kan KÖPA sprit här ! Lider lite med dig Hannis - tråkigt att vara i the US i denna ålder xD haha., 

Men jaaaa - Detta land har ju inte samma system som vi har hemma. Med dem har speciella affärer för att köpa sprit. Man kan inte köpa starksprit i mataffärer utan måste till en Bottle-Store eller Liquor-Store som dom kallar det :) 
Så när jag var i Auckland köpte jag ett 12-pack burk Smirnoff och ett 6-pack flaska Vodka Cruiser för 32 dollar. Hur mkt är det i svenska kr? Jooo - typ 175 kr ! Billigt är det !! 

Så på min väg hem efter att ha träffat Frieda så gick jag in i "Liquor King" och köpte en flaska Smirnoff och en flaska Margarita för 25 dollar. Och jaa -- det är 125 kr !! Jag köpte 2 flaskor sprit för 125 ;) ! Inte illa xD hahha . 

Nu sitter jag och pillar på min data och funderar på att dra ut. Bara för att komma ut. Jag vill inte sitta inne heller. Hmmm,. Har fortfarande inte fått något brev ifrån dig Linnea., Jag lovar att du har skrivit ett brev men den har legat i en hög i 3 veckor xd Skulle vara typiskt dig ! xD

Hmmm, ,.. . ska nog ta och fixa mig lite :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar