17 januari 2010

Museum and Paranormal Activity

Idag så tog jag ungarna till Puke Ariki - New Plymouth Museum. 
Inte för att det var så mkt roligt där, tråkig historia men det var bara för att fördriva tiden för det mesta. 
Jas jobba från 6 - 16 så det var många timmar att fördriva. 
När vi var på museumet så var ju såklart ungarna tråkade. Det finns en "biograf" som visade en film om "The Festival of Lights" som ungarna var tysta och titta på. Tyckte att stolarna var lite coola :)

Så sedan gick vi till 2 olika lekparker och tröttade ut dem. 
När vi kom hem så kände jag bara - "Vilken bra dag det har varit". Jag kände mig nöjd. 

Kl. 6 möte jag Col för bio. Japp, nu skulle jag se den. PARANORMAL ACTIVITY. 
Jag sa att jag HOPPAS att jag inte kommer bli för skrämd av filmen så att jag hoppar och skriker. Vill inte verka som en idiot - det vill man ju såklart dölja :) 
Men det var inte JAG som hoppade ! HAHA ! 
Det var Col som var skrämd- "Shit!" och "FUCK!" och det bästa var i slutet. HAHA ! Vilket skutt. 
Jag tänkte att filmens sista minuter påminde mig lite om REC . 
Efter bion kände jag mig inte så imponerad av filmen. Det kändes som en uppvärmning till en annan skräck film för att det är ju dem sista 20 min som verkligen är skrämmande. 

Vägen hem var ganska gullig. Col är lite av en gentleman som alltid går med mig hem. Även om det är i totalt fel direktion från hans place. Känner mig lite skyldig att det tar honom 40 min att gå hem efter att han gått med mig till dörren. Haha., men det var mysig promenad. Det var solnedgång och regnade. Det blir ju såklart regnbåge i himmelen. 

När jag kom hem så var jag helt utmattad så jag hade inge problem att sova efter den filmen. 

__________________________
Det var inte förrän jag vaknade upp 4 på morgonen och började tänka på filmen. 
Jaaa, ibland så är jag mörkrädd. Och jag kan lätt psyka mig själv. 
Jag sov med fötterna innanför täcket och hade lite svårt att somna om. 

Men fuck - jag måste se REC igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar