18 januari 2010

The Pools and The Park

Måndagen har varit väldigt rolig. 
Pga dålig sömn under natten så var jag inte pigg och glad vid frukosten. 

När man har en otroligt pigg 6-åring så kan man inte låta bli att tappa kontrollen ibland. 
Man blir lite trött av att säga "I know, Mia" om och om igen. Tillslut var det "Mia, eat your breakfast !!" 
Det blev 2 koppar kaffe till frukost tills jag vaknade till. 
Runt 11 så var väskan packad och vi var på väg till badhuset. 
Det var 3 LÅÅNGA timmar. Men roliga :) 

Jag har ju inte en riktig baddräkt utan en underdel och ett badlinne som visar uringningen ganska bra. Tur nog kan jag gömma mig i vattnet :) 
Vilket som., efter ett par timmar blev jag trött igen. Runt 15.30 började jag sucka om och om igen. Men jag behövde bara vänta en kvart till tills Jas kom hem. "YEEES!" 

Jag satt efter middagen, mätt och belåten i min säng och tittade på amerikanska "Im a Celebrity -Get me out of there!" som är som svenska "Kändisdjungeln". 
Och jag tycker att det är jätte kul och spännande att titta på när kändisar är i djungel och försöker överleva genom att göra världens äckligaste saker! Haha. 
Jag vet, jag är urlöjlig. Börja följa serier som "Ensam mamma söker", "Bonde söker fru" och "Kändisdjungeln". Självklart kan det inte sluta där. Grejen är ju att jag är på andra sidan jorden just nu så det är ju lite svårt att följa något för tillfället. 

Jag satt mest och väntar tills Die Hard 2 börjar. Självklart, beeing the movie geek, kom jag på att jag inte har dem filmerna hemma. Det går upp på listan ! 
Men plötsligt fick jag ett mess av Freida. 
De skulle till Pukekura Park for The Lights och undrade om jag ville hänka på. Haha, jag byte snabbt om och träffade en massa tyska personer som jag inte kände - förutom Frieda. Och det var väldigt kul. Jag kunde göra vad som helst och bryr mig faan inte om vad dem tycker. Freida är så jäkla rolig - för när jag kommer på något dumt att göra så hänger hon på och säger JA ! Haha. Så idag klättrade vi upp i ett av träden som hade grön belysning. 
(Bilden kommer senare - kan man hoppas på) 
Haha., vi såg ut som djur på ett zoo ! 
Coolt :) 

Så äntligen är jag i sängen. Har tyvärr missat Die Hard, men var inte rädda ! Jag och Col ska hyra alla 4 filmerna och se dem på fredagkväll. Efter att jag snackade om vilken av alla 4 som är bäst så blev det ju självklart att man måste se ALLA 4 och bestämma där vilken som är bäst :) Haha! 
(Just nu är den tredje Die Hard min favorit, Jeremy Irons är totalt underskattad i den filmen) 
Ska bli kul att se alla filmerna. Ett Die Hard-Maraton lixom. Världens dummaste grej någonsin. Och jag hittade någon som ville se det med mig? Urlöjligt och ROLIGT :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar