5 januari 2010

Auckland

Okeej, . nu har jag äntligen kommit hem efter 2 halvtråkiga veckor i Auckland
(27.12-2.01 Hostel Queens Town och 2.01-5.01 Gulf Harbour) 

Jag kan säga mkt, men jag orkar verkligen inte xD haha. 
Jag träffade Cecilia, Lucia och Moa som var nog höjgdpunkten på resan. 
Visst, man träffar människor på hostel men jag har nästan inget tålamod med folk som inte kan prata ordentligt. Jag vet - jag är ju inte bäst på engelska heller men jaaa. Jag vill ju inte sitta inne på hostel när jag är i AUCKLAND heller ? 
Min nyår var väldigt händelserik. 

Vi tjejer hade middag hemma hos Cecilia - myspys med champange och rosor xD 




Sedan blev det taxi in till stan och jaaaa., jag trodde att det skulle bli toppen tid. Men neej,. jag letar efter mina tyska tjejer och missar nästan tolvslaget och blir nästan påkörd

Då sedan drar vi till en klubb - jag trodde den skulle vara bra - men neeej., FÖRST drar de tyska tjejerna ifrån mig UTAN ATT SÄGA NÅT och det ANDRA så var klubben super tråkig ! 

Vi går vidare till en annan bar och mammen ville inte släppa in mig med mitt svenska körkort. Jag blev skit förbannad- började skrika "I was here 2 bloody months ago and I got in. FUCKING DAMMIT". Han kollade igen på mitt körkort och släppte in mig utan att säga nåt xD haha 
Och den baren.,-- njaaaaa., nästan lika dålig. Men så drar tjejerna hem runt 2. Jag tänkte att "Faaan heller ! Klockan är bara 2 - jag vill inte dra nu." Så jag gick till baren och började med "Im the DRIVER - can I get a cold drink ?" och fick en massa cola och vatten gratis :) 

Jag gick från bar till bar - hade jätte kul ! HAHA, seriööst - det är kul att dra på krogen själv ibland xD 
Tur nog har jag kvar foton på en speciell person i min plånbok och varje gång ene kille kom och ragga så var det bara "Sorry dude., I taken." xD HAHA- 

Det var en kille som kom till mig och ba - "Vad dricker du ?" 
Jag : "Im the driver" 
-- BORTA ! x D HAHAHHAAHHAH - killen bara vände om och gick !
Jag kunde inte sluta skratta ! xD HHAHAHA. 

Jag gick till en annan bar - eller det var en klubb, beställde en Smirnoff och satte mig vid disken. En av tjejerna som jobbade där kom upp till mig - 
Hon :"Are you alright?" 
Jag : "Yeah, Im the driver"
Hon kolla på min smirnoff och skrattar
Hon: "You´r the driver ?! "
Båda asgarvar 
"High Five" 
och jag fick en massa shots gratis av bartendern - jag tror att han tyckte lite synd om mig för att jag var ensam. Och --- efter det kommer jag inte ihåg mkt. 
Men jag kommer ihåg att jag hade ASKUL ! 

Jag kom hem till hostlet runt 6 på morgonen - däckade, upp och duschade och var i sängen kl 9. 
Och sov hela dagen. Utan att märka av det. 
Det var en ny kille i dromet 
Jag : "Do you have the time?" 
Killen : "Yeah, it´s 7.30" 
Jag : "Wooot ? Ive been sleeping all day"
Kille : "Had a rough night ?"
Jag : "It was a long night"

Jaa., min dagen efter var med en återställare, chips och cola xD 
Jag märkte att jag tappade bort ett örhänge från gårdagen. Det hände när jag skulle duscha. Men jag tycker det är ganska bra gjort för någon som var VÄLDIGT FULL. Jag tappade inte bort min plånbok eller min mobil - nej , ett örhänge

Jag märkte idag dock att jag har tappat bort mitt headset till min mobil. Ingen mer radio för mig alltså. 
Bajs., 
Menmen , Sedan på Gulf Harbour - stannade hos Jas morföräldrar och fiskade en massa. Dem har roliga fiskar här. OCH LYX HUS ! 




Jag sov i garaget av alla ställen. Jippi ! 
Men jag fixade min data - helt själv ! STOLT 
Tack bror för att du skickade skivorna. 

Mardröms vecka är äntligen över. Och jag är så jävla glad att få sova i min säng inatt. 
NITE ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar