10 november 2009

En liten rast

Idag då är båda ungarna på dagis :) 
Ger mig lite rast. Yuan tog mig till Albany Mall, där jag fick köpa SIM kort, kalender och papper + kuvert så jag kan skicka brev hem :) Hoppas du inte har väntat allt för länge Linnea :) 
Igår så löste jag en lite Rubiks Kub som de hade här. Men ingen såg det och den blev förstör - såklart. Så mitt mål är att lösa den igen - bara för att stila inför Mike xD haha. 

Måndagen var inte så dum - jag var uppe tidigt, gav frukost till barnen och sedan var Yuan och jag på Pakn´Save och mathandlade xD De har så roliga namn här på butikerna. En kringkrams butik hette Lotsa Goodies xD HAHA. As roligt ! Köpte lite bubblor som jag kan leka med ungarna utomhus :)
På kvällen lagade jag mat - pasta med kyckling wok och som tur var så gillades det ! Kände mig väldigt lättad xD haha. 
Runt 20 gick jag ut för att ta en promenad och helt plötsligt blev det så mörkt att man var tvungen att skynda sig tillbaka xd Fick se lite av vart jag bodde, tyvärr har jag inte tagit bilder på det, men det ska jag nog göra en dag så ni vet hur jag bor. 

Jag fick en liten hemlängtan idag xD Det är bara för att jag har inte skaffat mig så många vänner här ännu. 
Men det kommer, herregud, har ju bara varit här 4 dagar xD haha. 
Just nu så spöregnar det. Om ni trodde att det är varmt och fin i Nya Zeeland så har ni väldigt fel. Det är kallt och grått mesta dels av tiden. Jag sitter inne på mitt rum med fotvärk - har gått omkring och dammat och sopa golvet. Behöver en rast för jag har så ont i huvet just nu. Ska ta en ipren och lite vatten. vet inte när det blir middag eller om det är jag som ska laga den xD Hoppas inte xD men jag kom på att jag har datan på svensk tid fortfarande. Därför har tiden inte stämt på inläggen. Jag har inte ändrat den för då vet jag vad klockan är hemma. Då jag vet när jag kan ringa hem till mamma. xD HAHA.

Jaa, men puss på er ! :)

4 kommentarer:

  1. Det låter som att du har kommit till rätta i din nya familj iallafall, va? ^^ Dom verkar ju vara trevliga liksom. :)
    Tänk att du har varit borta i en vecka nu.. Kan inte fatta det..

    Men ja, vi måste gå in på skype, men eftersom jag har fått ett jobb nu och är uppe i sthlm från 8.00 till 16.00 så är jag liksom inte hemma mellan 6 på morgonen och halv 6 på kvällen ungefär.. Så jag måste gå och lägga mig tidigt och gå upp tidigt (vilket suger, men men. :P)
    Men vi kan ju försöka ses i helgen? Jag kan komma in på lördag kväll tror jag.. Hevin ville egentlige nsläpa med mig upp till sthlm med Milla, simon, Linnea och så Hevin själv + Jonas och hans polare, men ärligt talat är jag inte så pepp.. :/ Vill hellre vara hemma och sova ut!

    Men jag loggar in på kvällen här då på lördag kväll. Nu borde klockan vara halv 8 på morgonen hos dig.. Den är 19.30 här, så det borde stämma. Men jag kan försöka komma in lite senare, måste verkligen få sova ut på lördagen! haha!

    Saknar dig massor, gumman! Längtar tills jag kommer! :D
    PoK! <3

    SvaraRadera
  2. Ååååh, du är för gullig gumman ! :) Lördag kväll för dig är söndag morgon för mig :) jag sätter klockan på 7.30 så jag kommer ihåg det ! :)

    Jag saknar dig så mkt, och naaaw, familjen och jag har väl kommit ganska nära nu.
    Det är lite konstigt här just nu med morföräldrar här. men det ska nog gå bra - hoppas jag. längtar tills dem åker hem xD hahah.

    jag har inte ens lagt upp bilder från mitt hejdå kalas ! xD måste göras oxå.
    JAG LÄNGTAR ÄNU MER TILLS DU KOMMER !!!! :)
    PoK på dig gumman !! :)

    SvaraRadera
  3. Gina! Jag vet inte vilken tid jag hinner komma in på lördag kväll, för vi ska iväg och äta med familjen på resturang kl. 19.00 (mamma och pappa firar bröllopsdag och det är FAN ovanligt att vi åker iväg och käkar vill jag lovar. :P) men jag lovar att komma in så fort jag kommer hem, ok? Vi borde inte bli långrandiga!

    Saknar dig!

    SvaraRadera
  4. Du får hälsa dina föräldrar från mig !
    Då får jag lite sov morgon men jag håller mig inloggad tills du kommer då ! :) Det är ju ingen fara.
    Hoppas nu får en trevlig middag ! :)

    SvaraRadera