7 november 2009

First day at work

Okeej, förlåt att jag inte har uppdaterat er. De har inte samma uttag som vi har hemma så jag har snålat med batterierna xD men nu fick jag låna en transformer av Mike. 
Det är att jag verkligen är så trött att jag inte orkar xD haha, jag vet att det är så elakt ! 

Men okeej , som ni vet åkte jag måndag morgon  -  anlände i New Zeeland på Onsdag morgon. 
Dina, Ida och jag tog en shuttle till hotellet där vi hade kurs i 2 dagar. Vi var sammanlagt 10 tjejer som skulle ut i landet som Au Pairer., vi 3 svenskar, 4 tyskar och 3 franskor. Det var lite kul att snacka språk med tjejerna. Jag delade rum med en fransk tjej - Cindy :) 

På fredagen blev vi upplockade av våra familjer och jag kan inte beskriva hur nervös jag var ! 
Mike och Yuan hämtade upp mig och jag är så glad nu att det gick väldigt bra :) 
Jag och Yuan hämtade upp Oscar från dagis och Jacksson vaknade upp från vilan samt Thomas. Yuans föräldrar bor här nu oxå så det är verkligen ett fullt hus. Jag känner mig elak men jag längtar tills de åker hem så jag kan börja jobba på riktigt. Känner mig i vägen för det mesta just nu, för morföräldrarna gör allt. Yuan tog mig till en otrolig utsikts plast som jag aldrig kommer ihåg namnet på xD men där såg man nästan hela Auckland. Visste du att Auckland var byggt på nästan 50 vulkaner. Denna utsiktsplats är på en vulkan som har växt ingen till en vacker dal :)

Och idag då har vi varit på tåg hela dagen. Vi var på vintage railroad med Thomas och hans vänner - från barnserien med en massa tåg. Det var kul - men tröttsamt. 
När vi kom hem så var klockan mkt, jag hade lovat att laga mat men det blev inte av, ingen orkade xD Tur nog för att hade inte jag gjort det heller xD 
Men jaaa, Jacksson har nästan skrikit hela tiden vi har varit hemma och jag tog honom på en time out ute - i typ 30 minuter ! ungar är tunga och skoja inte om att jag kommer ha en träningsvärk imorn xD men jag valde att göra det. Oscar och jag ha lekt med bilar och målat i måleriboken jag köpte honom. Han verkar älska den för han tar med sig den överallt :) aaw :) hihi. 
Nu på kvällen tog vi fram lite fyverkerier, har varit mkt sånt - efter Guy Fawkes, 5th November - kommer ni ihåg V för Vendetta?
 "Remember, remember the fifth of November,
The gunpowder treason and plot,
I know of no reason
Why the gunpowder treason
Should ever be forgot."
Jag vet inte hur föräldrarna tycker om att ha mig här ännu. Hoppas att de inte tycker att det är onödigt att ha en Au Pair, skulle inte vara kul !  Får se nu, måste prata mer :) 
Måste skaffa Phone Card, ett indentiferings kort, försäkring och massa sådan - glöm inte papper så jag kan börja skriva brev till Linnea ! :) 
Måste skriva ett mail till mamma oxå :) Får inte glömma ! 

Måste verkligen sova nu ! Massa pussar på er alla !! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar