28 november 2009

Krogen i Auckland

Fredag var en liten rörig dag.
Jag, Yuan och halva familjen åkte till One Three Hill - en gammal vulkan som växt ihop till en vacker park - och såg lite fina natur och fina djur.
Det var stort och vacker - går runt med min kamera och tittar ner för klippan och ser att några har skrivit "TEAM JACOB" av alla stenar på botten. "Men orka .. seriöst ?!"
Jag har blivit trött på det dumma tjatet om Twilight. Jag tycker alla förstör det. Det är en underbar historia som faller ihop av alla galningar. Jag skulle inte ställa mig på någon sida. Jag älskar historien så mkt att jag pallar inte se "Twilight Brädspel" i varje butik. Snälla., förstör inte Twilight ? :)

Efter vulkanen så åkte vi till Sliver Park - en stort köpcentrum. Vi åt lite , shoppa lite mat, träffade tomten :) och sedan åkte hem. Det var en hel del affärer, skulle vilja gå dit någon dag som jag inte har 2 bebisar med mig. Behöver en ny handväska - en jacka - och en klippning.

Sedan då på kvällen blev det röd vin till middag. Ganska gott - men jag håller mig nog till vitt :)
Hade stora förhoppningar på att se New Moon , men nej. Det blev ett gäng på krogen ist. Jaa, jag klagar ju inte. Det var skit kul !


Första gången jag varit ute på krogen i Auckland och det var riktigt skoj. Det måste jag göra igen. Massa trevliga människor, goooa drinkar och - jaaa , jag blev väldigt packad.

Bilderna blev ju inte så bra heller xD haha.

Men idag ska Jaimee plocka upp mig och vi ska till Long Bay - en jätte fin strand - där det är typ picknick med tjejer från Au Pair Link. :) ska bli skoj. Har bara sovit typ 4 timmar inatt - kom hem 3 och var i sänge kl4 på morgonen xD haha. Det var inte kul att vakna upp vid 7.30 till skrikande ungar. Fyy så skönt det kommer att vara att lämna detta ställe., Jag vet att jag är en hemsk människa. Men mit tålamod håller på att försvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar