26 november 2009

Sunny Day #2

Min morgon började tidig. Frukost åt barnen och sedan dem till dagis. Inte mkt spännande i sig.

Men runt 9.30 ungefär så fick jag ett samtal från Jaimee - angående bytet av familj.
Jag vill ju åka redan på måndag men familjen jag är nu hos behöver mig en stund till. Mormorn i huset har högt blodtryck och allt är lite kaos med att försöka få henne till en läkare, vilket hon vägrar.
Jag får då vänta tillnästa vecka för att åka - då kommer jag åka buss hela vägen ner till New Plymouth. Jag tror att det kommer ta runt 3-4 timmar. Det tar en timme via flyg så det måste ta ett par timmar på vägen. Men det behöver då inte jag betala utan det betalar AP Link för. Lite lyx, det hade jag inte förväntat mig.


Sedan då tog jag bilne och åkte till Glenfield Mall, jag vet - shoppande igen. Men jag köper inget. Jag vill bara komma ut ur huset. Och jag hittar inte min väg till standen för att det är så JÄVLA FINT VÄDER idag igen. Hur kan vi få 2 fina dagar på raden ? Helt otroligt xD
Jag hittade en jacka som jag verkligen är sugen på att köpa. Men hmmm, fanns i bara förstora storlekar. Ska vänta en stund. Sedan hittade jag nya skor. Köpte 2 par xD HAHA. Jag vet okeeej ?
Men grejen var att om man köpte ett par skulle det kosta 40 dollar, men för 2 par kostade det 50 dollar. Så jag var ju tvungen att köpa eller hur ? :)
Jag tog sedan en liten fika och läste min sköna Jane Austin bok :)

VI har en liten rubiks kub i huset, som jag stolt nog har löst 2 GÅNGER. Men jag måste göra det en tredje gång bara för att bevisa att det inte var tur. Men hittills har det inte gått så bra xD


Just nu filurar jag på vad jag ska ha på mig - för vi ska ta en tur till stranden :) ooooh, så mysigt. Ska bli kul. Kameran ska med och så jag har bildbevis på det fina vädret xD Hihi.
Annars så hörs vi senare ikväll ! :)

"Ooooh Toodles ! "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar