13 november 2009

Min Första Vecka

Jag har nu varit med min host-familj en vecka. Kändes som en evighet sen jag satt på ett plan på väg ner hit. 
Här i Auckland bor det många asiater, de är som turkarna i Södertälje - inget illa menat asså. 
((Hörde att Christchurch kallas för Little Brittian för att det är så många britter som bor där xD haha))

Även i detta hem är det mkt kinesiska. Jag blir förvirrad och nu efter en vecka börjar jag bli fustrerad. En anledning varför jag kom hela vägen hit var att lära mig engelska. Och så snackas det mer kinesiska här än engelska. Jag börja tvivla på mitt val av familj. Det är inget fel på barnen - eller joo det finns fel men inte ska vi vara petiga. Barnen är okeej, det är allt annat som är fel. Med mormorn här som verkligen går på mina nerver. Jag orkar inte gå in på allt som händer här för att det känns inte helt rätt tror jag. Det verkar som dom inte behöver mig just nu när mormorn är här. De borde skaffa sig en kinesisk Au Pair EFTER att mormorn har åkt. 
Vi får se. Mormorn åker hem i Dec/Jan - men jag orkar nog inte vänta så länge för att få göra något riktigt jobb. Jag väntar ett tag innan jag gör några drastiska saker  men jag tänker nog inte vänta 2 månader.

Jag saknar sällskap. Det är det jag gör. Jag känner inte för att åka hem till sverige igen bara för att alla vännerna är där. Jag vill bara ha lite sällskap. Får sällskap på söndags morgon - SKYPE med Jojo ! :) Ska bli kul. 
Fast jag längtar lite hem för att mamma och Kaj har förlovat sig (!!!) Det är ju helt otroligt, vem hade trott det? Är så sur på dem att dem gjorde det nu - när jag har åkt till andra sidan jordklotet. Hade velat se mamma lycklig - får vänta ett år tills jag får träffa henne. Elakt med stora ord. Saknar henne så mkt nu. 

Ska få min första lön idag! :) Vill inte verka girig men nu längtar jag fram helgerna xD haha

Men puss på er alla som tar er tid och läser min blogg ! :) 

3 kommentarer:

  1. Oh, Gina. ;_; Var inte missnöjd nu! Se det som.. eh.. Ett kulturellt utbyte! xD Hahaha. Lät ju fånigt.. Men se det som något spännande.. :) Jag är avis på dig, bara så du vet! D:

    Jag har halsfluss (som du kanske vet) och det sämsta är att jag kan ha smittat Max, eller helt enkelt fått det där ifrån. T_T' Den jäveln.. AJA..

    ÅH, ska bli så kul att skypa med dig, gumman! Har en sak att berätta. DDD: Nästan lite pinsamt är det .. Aja.. VI HÖRS IMORGON! <333

    PoK

    SvaraRadera
  2. Haha, det är bara för att du skulle vilja lära dig kinesiska nog xD haha. nej , jag kom hit för engelskan och det är det jag ska ha ! xD
    Jag tycker inte om mormorn överhuvudtaget så jag går väldigt gärna till nästa familj xD haha - förlåt, men det skulle jag nog xD
    Saknar dig gumman !! SKYPE BABY ! =DD !!
    PoK

    SvaraRadera
  3. hej gumman! faaan va jobbigt me kinesiska :O
    jag skulle bli så irritertad att man inte fattar nåt!
    men hoppas dom e snälla mot dig iaf!!
    får försöka snacka nån dag!

    <333

    SvaraRadera