22 november 2009

Söndag den 22 November

Jaa, idag var det riktigt regn väder. Jätte tråkigt och dystert. men man kan inte stanna inne för det !
Så istället åkte Yoan, jag och ungarna till Titirangi för en slags julmarkand på en skola. Det tog ett tag att ta oss dit - det ligger på södra delen av Auckland. Först så -- skolan ligger verkligen på toppen av ett stort berg. Det var fullt med bilar så att vi får parkera på botten och GÅ upp för berget - med en barnvagn. Det var jobbigt ska jag säga.

Men det var ett otroligt fint ställe. Det fanns en massa saker att göra och det var en hel del fina saker till salu. Synd bara att man har barn ch en barnvagn, gjorde så att shoppandet begränsat.

En rolig grej är att NZ varmkorv är inte varmkorv som hemma. Nej, här har man toastbröd med en tjockkorv -med lök, senap och ketchup. Dom har inte korvbröd - det är skivat toast bröd. Helt otroligt xD haha.

Jag märkte oxå hur jag verkligen behöver klippa mig. Mitt hår ser förjävligt ut ! xD

Men sedan när vi kommer hem är jag så trött och så less på allt i detta hus. Ungen skriker hela tiden och jag vill bara skrika tillbaka så högt det bara går.
Jag får tag på Lizette By - en annan svensk tjej här i närheten och vi möts på Albany Mall för fika :) Det var jätte mysigt ska jag säga. Valde att ta en varm och stor kopp Choklad - som jag fick blommor på xD haha ! Det var skönt att prata med någon. Kul att prata svenska oxå :)
Tack Lizette för att du var ledig ikväll och lika impulsiv som jag :D

Jag tänkte köpa en blomma till mig själv -- tanke på vilken dag det är idag. Lovade att tända ett ljus. Men hade inget ljus att tända - förlåt mig. Jag tänker på dig ska du veta., och jag vet att du finns där när jag kommer hem igen.
Jag kan inte förstå att för ett år sen satt vi på resturangen La Cantina i Tälje och hade en underbar tid.
I miss you.

Jag ska nu, utmattad som jag är, sova. Och jag hoppas starkt på att jag kan somna dir så jag är upp tidigt imorn och gör äggröra till frukost :)
God natt alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar