25 december 2009

Christmas Day

Idag är det Juldagen

Jag vaknade upp tidigt av barnens irriterande ljud. Klockan var 8 så jag gick upp, tog en snabb dusch och sedan var det frukost.
Vi packade våra saker för vi skulle över till Jas päron och fira jul. Alla klappar, mat och ungar var äntligen i bilen vid 10 och vi var sent iväg.


I vardagsrummet av det otroliga dröm huset fanns ingen gran, den stod i hallen som dekoration, ist la vi alla julklappar vid den stora dansande Tomten.
Jag fick första julklappen för att jag hade kommit längst väg. Va snällt av dem :)
Det var en Lollipop i form av en enorm fjäril. Ha - tack Mia.
Jag fick en massa presenter - det hade jag inte förväntat mig !
Jag fick 2 halsband - ett med en kiwi av Mia och den andra med en vacker sten av Morföräldrarna. Sten armband av Jas, samt en ram och bild på familjen att ta hem :) Av Nanna fick jag en nyckelring och av kusinerna fick jag ett par coola strumpor - som passade perfekt för jag frös om mina fötter när jag öppnade dem xD
Sedan fick jag "Nya Zeeland i färger"- bok som var en bildbok av hela landet. Åååh, vad jag blev sugen på att resa runt nu xD haha.
Av Jas och Morföräldrarna fick jag ett dusch kit i mango - var xD Dem visste inte vad den andra hade köpt till mig så båda hade köpt samma sak xD HAHA. Men det var tajmat och bra - jag som inte hade någon duschgel alls och nu behöver jag inte köpa för resten av året xD hahah.

Efter julklapparna var det lite "vadsomhelst-tid" innan lunchen.
Alla ungar var ju självklar glad och stolliga runt i hela gården.
Jas skulle jobba kväll idag så jag passar ungarna efter halv 2 snåret. Behöver inte göra mkt eftersom det är så fint väder och dem leker för sig själva. Jag fick till och med njuta av ett glas vin :)


LUNCH - hur mkt mat som helst ! Och jag vann en smäll karamell :) hihi. Fick en mustach, krona och ett dåligt skämt xD

PUDDING - hur mkt goa saker som helst !

MASSA MASSA SOL - det var 28 grader och man dör nästan av värmen !

TOMTEN - En av dem äldre sönerna fick ta på sig en tomte dräkt. Det var lite kul för det är INTE som hemma. Man fick sitta i hans famn för ett foto - självklart skulle jag ha ett foto av mig och tomten MITT I SOMMAREN xD

LITE WII SPORT RESORT - Jaa, jag vann men förlorade för mesta dels. Det var ändå inte som att spela hemma på julafton.

MIDDAG - otroligt nog blev det mer mat vid middagstid, jag hade ju lätt bara gått och lagt mig redan nu men dt kan man inte göra när man ska kolla till snorungarna.

MER PUDDING - MER GOA SAKER, håller på att spy !

ÅKA HEM - ÄNTLIGEN ! Det var Preston som avslutade kvällen med att kissa på sig vid 19.30 så då var det dax att packa bilen och få ungarna i sängs.

Jag är så glad att få ligga i min säng och glo, i lugn och ro, på tv. Det har varit en LÅNG DAG och har fått lite solsting efter att vara utomhus i SOLEN.
Jag fick SOLSTING på JULDAGEN. Inte många som kan säga det, va ?


Jag ska nu äntligen få sova ! :)
NATT !

2 kommentarer:

  1. Charmig mustach hurredu. 8)

    Jag är ännu inte frisk. D: Inte så underhållande jul, men jag slapp släkten iaf. :P Har fått höra lite ditten och datten om vad som hände där, hahaah! Var ganska kul faktiskt!

    Well, tänkte kanske logga in vid 9 imorgon på SKYPE, vaknar ändå ganska tidigt när jag är sjuk.. Så om du hinner se detta innan och är inne då så lär vi ju ses! :D Skulle vara skönt att prata med dig.

    Saknar dig gumsan! <3

    SvaraRadera
  2. Hehe., skönt att slippa vara social med släkten xD
    Åååh,, men jag tror inte att jag kan komma in imorn gumman.
    Men vi löser det på annat sätt. Hade varit skit bra om vi hade gjort det nu ! Varför tänker jag inte i förväg ?

    Saknar dig massor ! <3

    SvaraRadera