6 december 2009

Long Sunday

Idag var ju då min första riktiga dag i New Plymouth och livet med min nya familj. Jag vaknade upp först vid 6.05 men kände att "njääääää, varför ska jag upp nu ? Jag fick sova in och det är ju fettt kallt", så jag somnade om och vaknade upp vid 8.30
Det kändes som om klockan var 10. Men jaaaa, det var bara att stiga upp, borsta tänderna och skutta till frukost bordet :)
Små snuttarna hade väntat på att någon skulle gå upp och morsan var kvar i sängen. Jag var först upp coh det var så roligt. Direkt när de hörde att jag var uppe - så var alla uppe :) hihi.,
Sedan då runt 11 kom jag på att det var Skype hemma hos Jojo i Sverige och Hannis i The US. FUCK ! Det var ju bra tänkt idiot - jag som gick till sömns med "kom ihåg imorn - direkt på morgonen - frukost på sängen - Skype" om och om igen. Kom jag ihåg det ? Tydligen är jag lite för MILLA för att komma ihåg det. (Förlåt milla)
SORRY min vänner, jag lovar att jag ska försöka kolla ihåg det nästa gång !! JAG VILL VARA MED NÄSTA GÅNG ! Saknar er alla :)

Vid lunch var det fika i ett cafe - på flygplatsen. Det verkar vara mittpunkten mellan morföräldrarna och min hostmamma och hennes bror. Eller nåt åt det hållet xD haha. Vi såg mindre plan landa och åka - lite små mysigt. Dem tycker iaf om mig mer än den förra Au Pairen - inte svårt att slå henne direkt - inget illa menat XD

Sedan var det hem - en lite rast och vila för barnen. Jag slappade mest och slå igång en last tvätt - behöver verkligen rena kläder.
Vid 4 så skulle vi till gympasalen/simhallen, det var utdelning av diplom för småbarnen som varit med i gymnastik - så söta små flickor -- och pojkar :)
Då efter prisutdelningen så var det bad i simhallen - jag badade ju inte såklart xD


Min nya tattooo var en bra ursäkt. Det var mkt folk och det bjöds på varmkorv och dricka. Vilket är jätte kul för att deras varmkorv är ju inte som våran varmkorv - som jag har nämt förut. Jag tycker fortfarande att det är lustigt. Jag tänker ju på att jag vill ha en HOT DOG - inte en SAUSAGE SISSAL. Det är ju en varmkorv med toast bröd - och lite ketchup.


Skum korv xD Men i simhallen blev det så varmt och fuktigt för att det var så kallt utomhus. Det hade bara ett plåttak - eller mera plasttak.
Och jaa - det SPÖREGNADE. Så det spelade ingen roll om jag inte badade. Jag så blöt av regnet att det var som att jag hade badat. Haha,
Kommer hem och pillar med lite saker. ,.... Det är så skönt här - barnen ska vara i sängs kl.7 - helt über !! Förra familjen var sängdax vid 9 nästan och efter det hade man ju inte mkt tid för sig själv. Nu har man åtminstonde 2 timmar av slappna av göra lite eget och sedan hoppa i sängs helt avslappnad.
Jag hoppas jag är uppe tidigt imorn.

Imorn ska Jasmine och jag till stan och fixa ett bankkonto till mig :) Båda ungarna är skola/dagis så vi får lite fritid för att Jas är ledig imorn. Ska bli skönt att ha ett konto - ist för att få det kontant och jag få BÄRA pengarna på mig hela tiden. Vi skulle kolla in gymmet -hon ville oxå skaffa ett gymkort, så vi kanske få någon rabatt eller nåt :) Sedan ska jag köpa en adapter - så jag kan ha flera saker på ladding samtidigt,. just nu kan jag bara ha en.
Väntar verkligen på mina installations skivor så jag kan fixa min data. Blir trött på att inte kunna göra något med den.

My view right now

Jaa, imorn ska bli en rolig dag - hoppas jag. :)
God natt my fairies :)

2 kommentarer:

  1. ÅH GINA!
    Vad härligt att du trivs bättre i din nya familj. :3 Låg och tänkte på dig igår kväll när Lollo och Hevin hade åkt hem. :3 Saknar dig så..

    SYND att du missade SKYPE samtalet med Hannis, det var galet alltså.. Och Hannis kamera funkade för första gången mycket längre än vanligt! Haha, gissar för att min dator ville vara snäll när så många var här - not!

    Nästa gång ska vara hemma hos Lollo den 17:e december kl. 18.00 här! Så du får se till att vara inne. :P Hehe.. Eller något. Du kanske kan komma in lite senare, vem vet? Aja, hoppas du kan då!

    Miss you baby! <3
    Har börjat skriva i bloggen igen.. Lite smått!
    PoK!

    SvaraRadera
  2. JOJO ! miss u babe :)
    Jaa, det går bra här. Mamman är hel relax och assoft så jag kommer allt att trivas här :)

    Jag är så dum som missade det. men jag vet inte om min data hade klarat av mkt, den laggar mkt. Seg skit.
    Men jag ska vara med på den andra :) LÄTT. vad är det - fredag morgon för mig ? Jag ska kolla :) kanske hinner - vet inte än.

    Jag har följt din blogg. Ska sno ditt recept oxå ! xD Låter som mitt brev till dig har inte kommit ännu ? :)
    hihi, massa pussar babe !! PoK

    SvaraRadera