12 december 2009

First Day Off

Idag så jobbade jag bara mellan morgon. Från ca. 7.30 till 11.00 - då mostern kom och hämtade barnen för en lekdag.
Det var det klockslaget som min lediga dag började.

Jag började med en varm och härlig lång dusch. Eftersom min förkylning har jag inte sovit bra så jag slappade lite först i huset innan jag bestämde mig för att gå ut.
Jag kollade mina mail och mamma hade skickat ett. Hon har bokat sin biljett och kommer hit den 24 Feb. Oooooh, så glad jag blev då ! :) Mamma och jag ska ha kul i Auckland en vecka- på min födelsedag och sedan åker vi till New Plymouth tills hon åker den 11 Mars hem :) Åååh , jag ska få träffa min kära mamma :) !!

Då jag tog på mig mina skor så visste jag att jag kommer att ångra det när jag kommer hem. Dem kommer så stinka mer svett efter en lång dag av fritid xD

Mina fötter tog mig runt centrumet ungefär 3 ggr och efter några timmar så bestämde jag mig för att gå hem igen, då jag insett att jag blev bara på ett tröttare och deprimerande humör. Jag gick helt ensam i en ny stad. Borde vara spännande för mig men jag kände mig bara mer och mer ensam. Jag har ju ännu inte skaffat mig några vänner och det var ite för tidigt att sätta sig på en bar och ta ett glas vin. Men om jag går hem och sedan slappar en stund så kan jag gå till mitt vin sen ? Hmmm,..

Jag hade planer om bio men när jag hittade den så blev jag lite besviken. Tydligen är det inte filmmänniskor osm bor i denna stad. Väldigt trist. Ska jag gå till denna bio i ett helt år ? *liten suck*
Det fanns inte heller några filmer jag ville se för tillfället på bio heller - eller joooo, det finns ju filmer jag vill se men DEM FILMERNA visas ju såklart inte på denna biografen -- fiasko biograf, om jag får säga så.

Jag såg världens skummaste gräsand.

Jag köpte en lite hårband som kanske skulle vara snyggt nu när jag har klippt mig kort igen. Sedan köpte jag en blonderingsfärg för att jag vill ha bort mina röda "polisonger". Efter lite solbränna i ansiktet har det nya blonda håret fått mig att se ut som en riktig neger. Inte för att det syns i bilderna xD

Så medans jag satt med geggan i håret så kommer familjen hem. "Heeej,. ! .... hmmm ., jaaa, jag färgar håret . " HA, lite pinsamt,. men ääääsch. Palla bry sig.

När jag då ätit lite middag med en ipren och en hel del näsdukar få bestämmer jag mig för att stanna inne. Jag orkar inte ta mig ut till närmaste bar - som är typ en celtic sport bar - för ett glas vin, som är hur frestande som helst, utan stannar hemma ist. Imorn kommer jag jobba morgon igen och då behöver jag min sömn. Vill inte vara sjuk länge till.

Jag kollade nyss på Babylon A.D med Vin Desel, som är den tredje filmen den underliga serien. GANSKA BRA film. Blev lite besviken, den har inte samma känsla som dem andra. Den kan inte vara en av filmerna i serien. Passar helt inte in. Kanske fick fel info.

Men jaa, det blir väl kanske lite tv och sen ska jag sova. Klockan är bara 19.30 och jag är redo på att hoppa i sångs xD

Vi får väl säga så :)

Sweet dreams my dears that reads my silly thoughts :)

2 kommentarer:

  1. SNYGG DU ÄR! Fin i nya frillan. 8D Även om man inte ser så mycket av den på bilderna, but I like it. xD

    Aaw, gumman.. Du får visa mig ALLT av din lilla stad när jag kommer och hälsar på. :P Vi kommer ha kul, det lovr jag.

    Saknar dig så mycket.
    PoK!

    SvaraRadera
  2. naaw, tack gumman :) Jag försöker gömma håret lite xD haha. Är jätte BLOND nu xD

    Jaa men lätt. Det är inte så snygg stad - har bara en snygg strand typ xD

    Men jag ska lätt komma till PERTH ! och då kommer vi ha askul ! ! :)

    Saknar dig en massa gumman ! :)
    PoK !

    SvaraRadera