5 december 2009

New Plymouth

Jag har suttit 6 timmar på en buss :)
Du, det var inget tillskillnad mot planet ner -- 28 timmar -- . Och sen har jag ju suttit på långfärds buss förut.
Jag var uppe kl.5.45 typ och bara plockade ihop resten. Det är bara för att det är en stor lättnad att komma ut ur det huset som jag var pigg och glad. Jag la mig inte förrän kl.23.30.
Kollade på HALVA "Gone with the Wind" efter att jag hade lagt ungarna till sängs. Dem var väldigt duktiga pojkar den kvällen. SKÖNT. Jag slog på filmen och tänkte "Vadååå, det är ju en gammal film - kan ju inte vara längre än 1 timmar och typ 50 minuter". MEN NEJ. Jag kom så långt innan man var tvungen att vända på CD. Då hoppas jag i sängs. Ingen ide att se på den mer . . . . jag måste ju se klart på den. Det får bli en annan kväll :)

Jag hade det lugnt och skönt - lyssnade på "Harry Potter - The Half Blood Prince". Sån skön röst som läser boken :) Hihi, drömmar om UK efter detta år.
Jag tog en massa kort och så., men kameran dog i slutet. SÅKLART !

Jag anlände i New Plymouth kl.14 och väntade i ca. 10 minuter då Jasmine plockade upp mig :)
Med Preston (3år) och Mia(6år) och vi åkte till huset.
Jag ska säga redan nu att jag älskar mitt rum. Jag har en jätte skön säng, en skin fåtölj, nattduksbord och en byrå + graderob. På min byrå finns - gissa vad ? --- en liten TV :) ååååh sååå skööönt ! :) sen har jag en egen dörr till badrummet som jag delar med barnen.
Det är sååå fiint i mitt rum - eller nej, det är ju stökigt för jag har alla mina saker lite överallt. Men iaf :)

Mamman och jag är ganska lika - vilket passar über :) Hon är jätte skön - varit runt Europa och varit Au Pair själv i UK i 5 år. Det är lång tid i UK ! :) Så jag förstår ju vad hon säger - men barnen. Dom har en sådan dialekt. Eftersom jag var i Auckland så är det typ som våran Rikssvensk i Stockholm. Kommer nu söderut - som Skåne dialekt här xD

Jag har oxå fått min nya adress - ska maila den till er :)

Sedan är det bara typ 20 dagar till JUL - helt sjukt !
Måste skaffa mig ett bankkonto oxå . Den är på min ATT-GÖRA-lista. Samt köpa julklappar xD

Men nu är det snooooze för mig :)
NATT ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar