8 december 2009

Sun and the 6 Kids

Jaaa, som vanligt vaknade jag upp tidigt. Jag är verkligen uppe med tuppen. Vaknade upp vid 6 och tänkte varför ? Jag kan inte förstå varför jag vaknar så tidigt helt plötsligt ?
Gick ut i köket runt 7.15 och Mia var snabbt där när hon hörde att jag var uppe.
Vi åt frukost, tog våran choklad bit från vår Choklad-Kalender (jaaa, jag har köpt en oxå !) Sedan var det kläder och håret, sedan skola. Allt gick som smort idag. Tills Mia trodde att det skulle vara kul att låsa ut mig. Så jag låste ut henne i typ 10 min då hon bad om ursäkt. Mohahhahah ! Solen var uppe och lika glad som jag var :)

Kl. 11 hade jag tid på banken och fick ett bankkonto öppnat - TOPPEN ! Hihihi, :) Känns skönt.
Efter det gick vi runt på stan en stund - gick in på en klädbutik och testade lite saker xD

HAHA - jag ser ju ut som ett pucko tycker jag.


Efter allt det roliga så åkte vi och plockade upp 4-åriga tvillingarna. Dem är så jävla coola ! Hittar på hyss, hoppar från höga höjder och pratar en massa roliga saker. Det är såna killar du kan bara lämna i en lekplats och ba "Äääh, dem klarar sig " och gå till glassbaren. Inte för att jag gjorde det.
Vi åkte till Mega Ten - stor "Class Ohlsons" butik och jag var med tvördarna på playground.
Det flesta playgrounds här i NZ har galler runt med speciell grind som vuxna kan öppna pga av att spärren sitter så högt upp. Jag kunde lätt bara lämna ungarna där -"Gå och lek" och hjälp Jas med handlandet. Men jag vet att tvillingar är ju inge smart att bara lämna - jag kan tänka mig den ena tvillingen sitta på den andras axlar och öppna upp grinden. HAHA. Men det var så kul att se dem flytta på alla saker så att det kunde hitta på nya hyss att göra. Jag kunde ju inte sluta skratta. Det var så himla underhållande. HAHA.
Vi köpte till färg för jag ska börja med ett projekt åt Jas. Ska bli kul - berättar mer sen :)

Sedan var det hem - hämta ungen från kindy/skola och sedan kom Edwina - mamman till tvillingarna och en 6 åring sedan hade vi grannens gulliga flicka över. Så helt plötsligt var vi 6 små ungar och 3 vuxna. Det var fullt hus.
Det var spring och prat hela tiden. Men det är skönt. Då underhåller dem sig själva och man behöver bara skrika "NEEJ!" lite då och då.
Vi vuxna njöt av en flaska vin ihop och satt ute i den härliga solen. Det gick som smort och sedan var det lasange. Det var tystnad i ungefär 15 min xD

Jag gjorde ju lite nyttiga grejer - som tvätta en last handdukar, hängde tvätten och tog sedna in det. Tog disken och sedan gjorde jag en advokado röra på en toast till mig och Jas, den blev inte så helt lyckad tycker jag. Bara för att jag har krav på det jag har lagat men det gick och äta. Det var en sista vikning av tvätt och sedan lugn och ro.

Det har varit en lång dag. Mest pga av solen tror jag.Men det har varit en bra dag. Jag har gjort nytta idag :) Imorn är jag själv med barne för första gången. Lite nervös över det men det kommer nog att gå bra. Ungarna vet att jag låser ut dom om de gör nåt dumt xD haha. Jag börjar långsamt trivas här :)
Snart är det dax för sängen, har lite saker planerat först :)

God natt ya´ll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar