7 december 2009

In Town

Idag var min riktiga arbetsdag -typ.
Jag vaknade upp kl. 5.45 och "hmmm, jag kan gå upp nu men ... jag väntar nog en timme". Sedan rullade jag runt i sängen och somnade om lite lagom xD
Tittar på klockan nästa gång och den är 6.50. "Hmmm, jag kan nog börja gå upp kanske,.. " Tar av mig täcket och FY VA KALL LUFT DET ÄR ! Det finns ju ingen värme i huset som vi har i sverige. Så jag stannade typ 10 min i sängen innan jag bestämde mig -- NU SKA JAG UPP !

Kör min vanliga morgon rutin - på med varma kläder - mjukis byxor, kofta och sockor - toa, borsta tänderna, tvätta ansiktet och försöka få håret att se normalt ut. När jag äntligen fått bort morgonfrillan går jag ut i köket - helt tomt. Tar en smörgås och glas mjölk. En kvart senare kommer alla upp. "Vad tidig du är, hoppas du inte hade väckaklocka på. För så här tidig behöver du inte vara", sa Jas till mig när hon gnuggar ögonen.
"Åååh, neej då. Det är lugnt", svarar jag bara. Jag har typ börjar stamma igen. Måste skärpa mig med engelskan. Jag ser framför mig hur Denise suckar ^^.

Vi lämnade 6 åringen i skolan kl.9 och sedan åkte vi till stan för att göra en massa ärenden. Jag bokade ett möte för att öppna upp ett konto. Har mkt kontanter på mig just nu att jag verkligen funderar på att gömma dem under sängen. Såg roliga kort på KIWI Bank - Sådant bankkort skulle jag vilja ha ! As coool jö !

Men det var lite mysigt att se inne centrumet. Jag hittade SJUKT MKT KLÄDER som jag vill ha. Men jaaa,. så snål som jag måste vara nu så kan jag inte köpa det. Synd nog.
Jag la ner pengar på att skicka hem julklappar till Sverige. Kostade mig 15.60 dollar för att få det innan jul (- 78 kr). Hoppas ni gillar den. Kom på att jag råkade lämna prislapparna kvar - jag är ju ett sådant pucko ! Och så glömde jag att sätta i snäckorna - ännu större pucko !! xD

Men det var lite kul - det fanns en "butik" - det var ju inte en butik utan det var "Santa Land" - där det hade byggt in ett juleland. Var jäte mysigt. Och i rummet där inne så var Tomtens stora stol - för att kunna ta foton med barnen och tomten. Det var så mysigt.

Skulle vilja sova där inne så man skulle kunna få julkänsla. Det har verkligen inte kommit någon känsla av jul här - visst, alla dekorationer är ju upp men annars så förstår man inte att det är jul. För mig känns det som om jag har solsemester någonstans. Vi köpte en massa julsaker hem, till granen och sedan tog vi resten runt om i hallen och annat. Det kör inte med mkt här - så jag sa att vi måste xD Hela julen är ju för barnen eller hur ? I år är jag oxå ett barn ^^

Jag hittade en hel del ställen jag vill kolla in. Har kanske lite fritida på mig imorn så jag kan ta en promenad runt :)
Barnen är i sängs redan och nu ska jag oxå njuta av den vackra världen av drömmar :)

Puss på er alla ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar