1 december 2009

Minnesvärd Tisdag

Jag har haft en väldigt spännande dag.
Vi börjar från början - på morgonen lämnade jag båda ungarna på dagis, som vanligt. Inga problem och inga trubbel.
Jag kom hem, städade i köket och vardagsrum sedan hämtade plånbok och karta - jag ska till STAN - SJÄLV.
Cecilia och jag planerade en fika runt lunch tid och jag ska ta bilen in. Det var min första gång på motorvägen. Vid varje röd ljus tog jag snabbt upp kartan och kollade om jag var på rätt väg - haha.

Men jag hittade till Ponsonby Road utan problem. Cecila bor ju nära därifrån så det var inga trubbel.
Vi gick upp till Ponsonby Road - jag var nyfiken på tattuerings placet efter Pias snack att skaffa en ny Tattoo :)
Efter Jaimee´s besrivning av att det är en gammal man med glasögon så var det inte svårt att hitta. Han var väldigt trevlig - nog glad över att 2 unga tjejer kom till hans shop. Men jag att jag ville ha ett par vingar på virsterna, båda fötterna och hur mkt det skulle kosta och frågade --
" När har du tid som tidigast att göra det ? "
" I can do it right now, dear. "
" Ooh, okey ! "

Ha, utan att säga nå mer om det så satte jag mig på stolen. Jag är glad över att Cecilia hade tid och lust att stanna. Jag behövde verkligen sällskapet. Det var en smärta som jag aldrig känt förut. Jag trodde att göra en tatuering på handleden skulle göra ont. Men HA! det kittlades till skilland mot vad detta gjorde. Tur nog valde jag inte SÅ STORA vingar för jag hade nog inte klarat av så mkt på en gång. Cecilia fick distrahera mig lite med prat och självklart ta bilder :)
Det kostade mig 250 dollar (1250kr) för smärtan - men det blev ju snyggt xD
Note To Self : Cecci - jag är skyldig dig 40 dollar - !





På vägen hem åkte jag förbi Albany Mall - köpte ett par nya skor för 12 dollar (60kr) och jag vet -IGEN ?! men nu kan jag kasta alla gamla skor, thihi. Och det var ju så billigt att jag var ju tvungen.
På tisdagar är bio billigare - halva priset mera bestämt. Så jag gick för att boka biljetter till mig och Lizette för NEW MOON - jag vet - äntligen ska jag få se den ! Men det gick inte att boka så jag köpte dem på en gång :) haha. 2 Biljetter för 20 dollar (100kr), väldans billigt :)

Sedan när jag kommer hem så bestämde jag mig för att försöka baka igen - nej det gick inte. Jag brände det med. Okeej, jag ska sluta baka. Det är bestämt. Men mina "muffins" gick åt iaf. Chockerande !

Jag fick nyheter från The Office idag. Jag är bokad på en buss på Lördag kl.7.30 ner till New Plymouth. Jag hade ju annars åkt på torsdagen men familjen behöver mig på fredag kvällen. Jag räknar ner dagarna - 4 dagar . Kan jag hålla mig ? Måste tvätta oxå - har knappt några rena kläder kvar. Jag har ju lagt av med tvätten nu när mormorn alltid stör sig i det.

Vi hade sol idag - otroligt fint väder ! Det var så varmt och galet het. Bra dag att skaffa en ny tattoo då. Men det regnade ju faktiskt lite imorn så jag trodde det skulle vara skit bra. Men neeeeej, jag improviserade med lite konstiga strumpor över my wings ;)
När jag plockade upp ungarna från dagis så var båda så varma och svettiga. Ingen ide att vara inne tänkte jag. Så jag tog fram vattenslangen och hade roligt utomhus. Jag blev helt dyngsur xD haha.
Men runt 6.45 får jag ett mess av Lizette - hon väntar på mig utanför biograften.
SKIT !! Jag hade helt glömt bort tiden. Trodde vi hade lekt ute i bara 30 min men neeeej, Alla är dyngsura - springer in och hoppar in i duschen. Jag lämnade ungarna till morsan i en stor stress - byter om i ännu mer stress till torra kläder - med skumma strumpor, och sedan - hittar jag ju inte nycklarna ! VART ÄR DOM ?!
Men lugn bara - dem var kvar i bilen. Glömde dem tydligen när jag hämtade ungarna xD Jisses . .

Men så var det bio. ÄNTLIGEN ! Ooooh, har längtat till att se den !
New Moon - den var så fin :) Jag vet - jag har blivit lite av en tönt av Twilight just nu. Men jag är inte en jävla nörd med TEAM EDWARD - TEAM JACOB - BULLSHIT !
Seriöst, dem som startade det där har faan inte läst böckerna. MAN VET VAD SOM KOMMER ATT HÄNDA.
Jag är mera på "Vem skulle välja Bella ? PICK ME ! " - sida.
Visst att Jacob är väldigt het när han går barbröstan igenom halva filmen och Edwards extrema beauty och charm --- men snälla. Det handlar ju om The Cullens. Vem vill inte bli en av dem ?


Jag kan förstå varför folk var besvikna med filmen. Det är bara för att när man läst boken så har man höga förväntningar. Mellan Twilight och New Moon är den första bättre. Eller jag gillar den mer.

Nu måste jag börja på 3de boken. Så spännande alltihop. Hihi,
Jag kom hem just, nu ska jag sova .
Måste vara försiktigt om mina ben. det svider ganska bra.

Menmen, Natti Natti !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar