13 december 2009

Sjukemans Söndag

Min snyva har blivit värre och det gör ont i hela kroppen.
Jas jobbade hela dagen så det var jag och ungarna hemma.
Det var ganska lugnt. Fick läsa lite av Miss Bennets liv och läsa lite högt "Kalle och Chokladfabriken" för Mia. Jag bryr mig inte om hon inte tycker om den historien. Att läsa högt ur boken är en bra engelska övning för mig. Så hon kommer att få höra den ! xD

Mia och jag spelade Monopol och det är sista gången jag spelar det med henne. Vilken fuskare ! Men vad förväntar man sig av en 6 åring som håller på att förlora ?

Under en vila så spydde 3 åringen över halva sängen. Stackaren som kunde inte sluta gråta. Tror bara att han blev lite rädd. Jag har ju inge problem med att plocka upp spya - det gick ännu lättare idag med min täppta näsa xD

8 timmars arbete gick ganska snabbt förbi. Sedan kom Jas hem och jag fick slappa. Min näsa har runnit hela dagen och jag har haft en kort stubin med ungarna under dagen. Vanliga dagar så måste jag säga åt dem minst 3 ggr innan de gör som jag säger. Idag så förstod dem att min andra tillsägelse kommer med högre volym. Hehe..

Jag ska vara ärlig och säga att jag köte en cola och en liten påse chips då jag var ensam hemma, när Jas hade tagit ungarna till en vän lite snabbt. Jag är en sådan tjockis :) Bestämde mig för att se Arkiv X - filmen som jag har längtat fram tills. Men hann bara till halva innan alla var hemma igen. Det är ju ingen ide att göra nåt eget när ungarna springer runt, gör en massa liv och vill ha uppmärksamhet från alla.
Roliga ungar. Jag är glad över att ha såna positiva ungar. Dom är inte några "nej" sägare, eller jooo det är dom ibland. Men du förstår vad jag menar.

Jag tänkte ta en lång och skön promenad så att jag somnar gött inatt men det började regna så det blev en kort 25 minuter promis med min goa ljudbok.

Nu är jag bara för mätt för att göra något annat än att se på tv. Kul att vi har 3 tv kanaler här. Men man klarar sig när man inte har mkt tid för tv. Jag har ju dom bra kanalerna oxå . Ellen Degeneres kommer på channel One och Big Bang Theory och Simpsons kommer på Two och bättre filmer på MTV3.

Jag har idag saknat Sverige ganska bra. Bara för att det skulle vara härligt att ligga i soffan och titta på tv som en riktig sjukling hemma i vårt vardagsrum. Men jag vet att den soffan jag tänker på är nu ute i skogen och jag har ingen aning om det ser ut hemma. Jag saknar Sverige bara för att jag saknar en speciell person. Jag känner mig fortfarande en aning ensam här bara för att jag inte har hittat några vänner ännu. Därför tänker jag mer på my special someone.

And I can believe it´s Christmas soon. I can´t fell it. I must likely won´t fell it.

Times running out. Need my sleep. Working morning again.

Night Night :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar